آبیاری فضای سبز توسط تیرهای چراغ‌ برق در لندن!

اخیرا در بسیاری از شهرهای انگلستان مدیران شهری از نوعی سیستم روشنایی خیابانی بهره‌ می‌گیرند که علاوه بر تامین نور مورد نیاز معابر، آب موجود در خیابان‌ها را جمع‌آوری می‌کند و مورد استفاده دوباره قرار می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، استفاده از گیاهان و گل‌های طبیعی در محیط خانه علاوه ‌بر پاکسازی هوای آلوده، شادابی را برای ذهن ساکنان تامین می‌کند. در چند دهه اخیر، متخصصان مردم را به حداکثر استفاده از فضای سبز در محیط زندگی خود فراخوانده‌اند و خود نیز با همکاری طراحان شهری تلاش کرده‌اند شهرها را مملو از گیاهان طبیعی کنند. یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در چند سال گذشته در خصوص گسترش فضای سبز انجام شده است، ایجاد سیستم‌های روشنایی خیابانی توسط مقامات رسمی انگلستان بوده است که علاوه بر کاربرد عمومی خود برای روشن‌سازی خیابان‌ها، آب منطقه را نیز جمع‌آوری می‌کند و در نتیجه پایداری را برای شهرها به ارمغان می‌آورد.

طراحان سیستم‌های روشنایی پایدار لندن در ابتدا تنها 6 تیر چراغ برق را در منطقه بلگراویا، واقع در مرکز کلانشهر لندن، نصب کردند و در نظر داشتند در صورت مشاهده تاثیرات مثبت این تیرک‌ها، پروژه خود را در سراسر منطقه و حتی در سایر شهرهای انگلستان گسترش دهند. خوشبختانه پس از گذشت مدت زمان کمی پروژه با موفقیت‌های چشمگیری مواجه شد و به همین منظور برنامه‌ریزان شهری تصمیم گرفتند تیرک‌های پایدار را در سایر مناطق پایتخت انگلستان و دیگر شهرها احداث کنند.

این تیرک‌های چراغ برق که در پوشش گیاهی محصور شده است، باعث افزایش تنوع زیستی و بهبود کیفیت هوا می‌شود و مهم‌تر از همه این‌که با گل‌های زیبای خود بسیاری از شهرهای انگلستان را مزین کرده است. این تیرک‌ها با سیستم منحصر به‌فرد خود آب موجود در خیابان‌ها را جمع‌آوری می‌کند و برای گیاهان کاشته شده روی خود مورد استفاده قرار می‌دهد. پنل‌های خورشیدی نصب شده روی تیرک‌های چراغ برق علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز برای روشنایی خیابان‌ها، سیستم آبیاری گیاهان کاشته شده را نیز تقویت می‌کند.

کد خبر 401460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.