مرگ دو دانشجوی دیگر دانشگاه جندی شاپور اهواز

بسته اخبار اجتماعی - دوشنبه ۲۵ آذر ماه- اختصاص دارد به مرگ دو دانشجوی دیگر دانشگاه جندی شاپور اهواز، دستور رئیس دستگاه قضا برای بررسی وضعیت بازداشتی های نا آرامی های اخیر و قول شریعتمداری در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا پیکر بی جان دو دانشجوی دیگر دانشگاه جندی شاپور اهواز در کلاس درس پیدا شد.

 سایت عصر جنوب با اعلام این خبر نوشت: بر اساس اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی شب گذشته یکی از دانشجویان دختر دانشگاه جندی شاپور اهواز که ورودی سال ۹۱ بوده‌ جان خود را از دست می‌دهد و صبح امروز، جسد بی جان م. سیاحی دیگر دانشجوی این دانشگاه (ورودی سال ۹۵ رشته داروسازی) در یکی از کلاسهای درس پیدا شده است.

ماه گذشته نیز جسد دو دانشجوی این‌ دانشگاه در خوابگاه و یک خیابان اهواز کشف شد و به گفته معاون‌ این دانشگاه، دانشجوی دیگری اقدام به خودکشی کرده بود.

کاهش ۳۰ درصدی مراجعه مردم به مراکز درمانی

معاون بیمه و خدمات سلامت بیمه سلامت گفت: آمار مراجعان به نظام خدمات درمانی کشور، نسبت به سال گذشته قریب به ۳۰ درصد کاهش یافته است.

کوروش فرزین، معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت، درباره ماده ۶ آئین‌نامه حمایت از معلولان مبنی بر پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی، جسمی و روانی افراد دارای معلولیت گفت: باید توجه کنیم که مسئولیت این ماده، بر عهده وزارت بهداشت است، اما وقتی به پوشش بیمه‌ای اشاره می‌شود، اولین مصداق آن در وزارت بهداشت، سازمان بیمه سلامت است. وقتی به یک پوشش بیمه‌ای اشاره می‌کنیم که موظف به ارائه خدمات توانبخشی، جسمی و روانی به افراد معلول است و از همین رو باید بسته خدمتی به ما ارائه شود.

قول شریعتمداری برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در تدارک هستیم از ماه‌های پایانی سال و به‌تدریج، همسان‌سازی حقوق و دستمزد بازنشستگان درون سازمان تأمین اجتماعی با تکیه بر بودجه خود سازمان تا حد مقدور حل و فصل شود و تا سال ۹۹ به نتیجه نهایی رسد.

واریز مبلغ بسته معیشتی فقط به حساب سرپرست خانوار

ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال انتشار اخباری مبنی بر عدم دریافت بسته حمایت معیشتی از سوی سازمان‌ها و نهادهای حمایتی اعلام کرد:مبلغ بسته حمایت معیشتی به حساب بانکی سرپرست خانوارها واریز می شود و قرار نیست هیچ سازمان، موسسه و نهاد واسطه ای این مبلغ را دریافت و سپس در اختیار مشمولان قرار دهد.

این اطلاعیه همچنین با تاکید بر اینکه در اخبار منتشره از سوی ستاد شناسایی به طور شفاف این موضوع اطلاع رسانی شده است، باتوجه به اهمیت و حساسیت موضوع، از رسانه ها خواسته در درج اخباری از این دست نهایت دقت و توجه لازم را به عمل آورند.

دادستان‌ها وضعیت بازداشتی‌های اخیر را روشن کنند

سیدابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در جلسه مسئولان قضایی اظهار کرد: از اعضا و مدیریت پیگیری مسایل قضایی و وضعیت بازداشتی‌های اغتشاشات اخیر، معاون اول قوه قضائیه، دادستان کل کشور و همه عزیزانی که در این حوزه فعال بودند، تشکر می‌کنم.

رئیس قوه قضائیه ، استفاده از آب و هوا و محیط زیست سالم را حق طبیعی مردم دانست و با اشاره به وظایف قوه قضائیه در صیانت از حقوق عامه گفت: مسئولان مربوط ، باید در این خصوص پاسخگو باشند و دادستان ها نیز موضوع را پیگیری کنند.

رئیس قوه قضائیه گفت:  دادستان‌های محترم در تهران و در شهرستان‌ها وضعیت بازداشتی‌ها را روشن کنند.

۹۰۰ هزار نفر در البرز حاشیه‌نشین هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با بیان اینکه ۶۲ نقطه حاشیه نشین  با بیش از ۹۰۰ هزار نفر جمعیت در استان وجود دارد، افزود: در این راستا نگاه ویژه و افزایش اعتبار به نقاط حاشیه نشین البرز توسط سازمان امور اجتماعی وزارت کشور از ضروریات است.

نورمحمد فردی گفت: با توجه به اینکه ۶۲ نقطه حاشیه نشین  با بیش از ۹۰۰ هزار نفر جمعیت در استان وجود دارد در این خصوص نیازمند افزایش اعتبار و نگاه ویژه سازمان امور اجتماعی وزارت کشور برای استان البرز هستیم.

غرق شدن کودک ۴ ساله در کانال آب

 فرمانده انتظامی شهرستان " پارس آباد " از غرق شدن کودک ۴ ساله در کانال آب شهر " اصلاندوز " خبر داد.

وی افزود: با حضور ماموران در محل، مشخص شد کودک ۴ ساله پس از مفقود شدن، جسد وی توسط خانواده اش در کانال آب پیدا شده است.

آلودگی رودخانه نیسان در دشت آزادگان

معاون محیط زیست طبیعی حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: نشت گازوئیل از یک ایستگاه پمپاژ آب، باعث آلودگی رودخانه نیسان در دشت آزادگان شد.

سید عادل مولا افزود: ایستگاه پمپاژ آب در ساحل رودخانه نیسان در روستای مالکیه دشت آزادگان قرار دارد که در روز شنبه دچار نشتی شده بود و اکنون نشت متوقف شده است.

وی با بیان اینکه میزان آلودگی رودخانه زیاد نیست، اضافه کرد: محل نشت گازوئیل در حدود ۲۰ کیلومتر با تالاب هورالعظیم فاصله دارد و این آلودگی به تالاب نرسیده است.

کشف دستکش های صنعتی قاچاق در "لنجان"

سرهنگ احمد نیکبخت، فرمانده انتظامی شهرستان "لنجان" از کشف یک محموله دستکش صنعتی خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

وی با اشاره به اینکه سواری ۴۰۵ راه پاک کن خودروی دیگر بود گفت: در بازرسی از سواری پارس  ۸ هزار و ۴۰۰ جفت دستکش صنعتی خارجی کشف شد که راننده مدارک گمرکی را ارائه نداد.

این مقام انتظامی ادامه داد: ۳ قاچاقچی در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

کد خبر 401450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.