نامگذاری یکی از معابر آستارا به نام "اکبر اکسیر"

شهردار آستارا از نامگذاری یکی از خیابان‌های این شهر به نام "استاد اکبر اکسیر" مبدع شعر فرانو ایران با هدف ترویج احترام به مفاخر و ارج‌گذاری به فعالیت‌های ادبی این شاعر ملی خبر داد.

به گزارش ایمنا، جواد معیتی اظهار کرد: این خیابان به طول حدود ۷۰۰ متر امتداد از ضلع شمال غربی پل مرداب تا پل کشاورز را شامل می‌شود و محل زندگی اکسیر در حوالی آن خیابان است.

وی عنوان کرد: خیابان استاد اکسیر به تازگی ایجاد شده است و تعریض، آزادسازی و آسفالت آن به زودی آغاز می شود و چهره‌های ماندگار این شهر باید به عنوان الگو برای نسل جوان معرفی شوند.

 شهردار آستارا ادامه داد: "اکسیر" از چهره‌های نامدار حوزه شعر و ادبیات است و اینگونه افراد نقش مهمی در تحولات فرهنگی و ادبی استان گیلان و حتی کشور دارند.

 معیتی افزود: باید از ظرفیت چهره‌های علمی، فرهنگی و ورزشی به عنوان سرمایه‌های اجتماعی استفاده کنیم و از نام شخصیت‌های مهم برای نامگذاری به ۱۹۰ کوچه و خیابان استفاده کرده‌ایم.

اکبر اکسیر متولد ۱۳۳۲ آستارا شاعر، آموزگار بازنشسته زبان و ادبیات فارسی، گرافیست، طنزپرداز معاصر ایرانی و صاحب نظریه شعر فرانو است و مجموعه شعرهای "در سوگ سپیداران"، "بفرمایید بنشینید صندلی عزیز"، "زنبورهای عسل دیابت گرفته‌اند"، "پسته لال سکوت دندان شکن است"، "ملخ‌های حاصلخیز"، "مالاریا" و "ماکو تا اونا شیم"  از آثار اوست.

کد خبر 401449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.