شهرداری از طرح جابجایی زندان سمنان حمایت می‌کند

شهردار سمنان معتقد است که هرچه سریع‌تر فرآیند انتقال زندان از قلب شهر سمنان به فضایی خارج از این شهر انجام شود، منافع فرهنگی و اجتماعی بیشتری خواهد داشت.

به گزارش ایمنا، سیدمحمد ناظم‌رضوی با بیان اینکه همه مسئولان استان در بحث انتقال زندان اتفاق‌نظر دارند، اظهار کرد: با انتقال این زندان از مرکز شهر و آزادسازی کاروانسرای شاه‌عباسی در حقیقت از یک آسیب یک فرصت گردشگری ساخته می‌شود و از همین رو همه مسئولان از "آیت‌الله شاهچراغی"، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه سمنان و استاندار گرفته تا فرمانداری و شورا و شهرداری و... همه اتفاق‌نظر دارند.

وی با بیان اینکه دیدن هر روزه افراد با لباس زندان و دستبند و... آنهم در مرکز شهر از سوی خانواده‌ها صورت زیبایی ندارد، تصریح کرد: خوشبختانه براساس اعلام مسئولان اداره کل زندان‌های استان، زندان جدید سمنان آخرین مراحل تکمیلی و تجهیز را طی می‌کند و جابجایی زندان بزودی انجام خواهد شد.

شهردار سمنان با اشاره به مذاکرات شهرداری سمنان با مسئولان اداره کل زندان‌ها برای واگذاری کاروانسرای شاه‌عباسی(زندان فعلی) بعد ازنقل مکان به زندان جدید عنوان کرد: در همین ارتباط تاکنون جلسات متعددی هم در سمنان و هم در تهران با مسئول سازمان زندان‌ها داشتیم.

ناظم‌رضوی با بیان اینکه بعد از جابجایی زندانیان، ساختمان ستادی اداره کل زندان‌ها به ساختمانی در جاده نظامی منتقل می‌شود، افزود: مذاکراتی هم با دادگستری استان داشتیم تا ساختمان دادگاه نیز به شهرداری سمنان واگذار شود تا مجموعه کاروانسرا و فضای پیرامونی آن به یک مجموعه گردشگری تبدیل شود.

وی با اشاره به مذاکرات شهرداری و اداره کل زندان‌ها از وجود یک پرونده قدیمی بین این دو دستگاه خبر داد و گفت: در سال ۸۶ توافق‌نامه‌ای بین شهردار و مدیرکل زندان‌های وقت انجام می‌شود که براساس آن شهرداری موظف می‌شود که خدمات به ارزش حدود ۸۰۰ میلیون تومان در قبال عقب‌نشینی اداره کل زندان‌ها و تعریض خیابان انجام دهد.

شهردار سمنان با بیان اینکه اداره کل زندان‌ها به بخش عمده تعهدات خود عمل می‌کند، اما شهرداری به همه تعهدات خود عمل نمی‌کند، افزود: با توجه به مفتوح بودن آن پرونده، اداره کل زندان‌های استان براساس ضوابط اداری‌شان عنوان کردند تا مادامی که پرونده اولی نهایی و تعیین‌تکلیف حقوقی نشود، امکان توافق و انعقاد توافق‌نامه دوم وجود ندارد و از همین رو مقرر شد که با طرح یک دعوا، توافق اولیه را نهایی و سپس در ارتباط با واگذاری کاروانسرا به توافق برسیم.

ناظم‌رضوی با گلایه از آنچه اطلاع‌رسانی تقطیع شده و گزینشی به مردم می‌خواند، گفت: برخلاف آنچه عنوان شده شهرداری سمنان در این پرونده دفاعیات خود را ارایه داده است و اینکه شهرداری برای دفاع نرفته درست نیست؛متاسفانه با وجود اینکه همه اعضا در جریان پرونده بودند، اما اطلاعات تقطیع شده به مردم داده شده است.

وی با بیان اینکه هیچ کارشناسی نیست که نداند ۸۰۰ میلیون تومان سال ۸۶ با امروز متفاوت است خاطرنشان کرد: بحث این پرونده نیز براساس قوانین و ضوابط در شورای شهر سمنان مطرح و همه اعضا به جز یکی از اعضای محترم شورا این منطق و نظر کارشناسانه را پذیرفتند.

شهردار سمنان با بیان اینکه شورا به دور از مسائل سیاسی تصمیم‌گیری می‌کند، اضافه کرد: همه اعضای شورای شهر در انتقال زندان از مرکز شهر و استفاده از این اثر تاریخی اتفاق‌نظر داشته و معتقدند که هرچه سریع‌تر این جابجایی و آزادسازی بنای تاریخی انجام شود در راستای منافع عمومی شهروندان است.

ناظم رضوی از برنامه‌ریزی برای احداث یک پیاده‌راه در حاشیه کاروانسرای تاریخی شاه‌عباسی سمنان بعد از انتقال زندان خبر داد و گفت: قرار است که این بنا به یک مجموعه گردشگری تبدیل شود.

وی از آمادگی شهرداری سمنان برای تسریع در اجرای این طرح خبر داد و اظهار کرد: شهرداری با جدیت پیگیر این طرح است و چنانچه اداره کل زندان‌های استان بستر لازم را فراهم کند مدیریت شهری سمنان آمادگی دارد که همه کارهای دیگر خود را به اجرای این طرح و انتقال زندان از مرکز شهر و آزادسازی کاروانسرای تاریخی سمنان به عنوان یکی از آثار تاریخی درخور شهر سمنان، معطوف کند.

منبع: ایسنا

کد خبر 401445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.