دادخواه: مناقصات اداره راهداری متقاضی ندارد

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: مناقصات اداره راهداری به دلیل کمبود اعتبار متقاضی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرزاد دادخواه ظهر امروز دوشنبه در بیست و پنجمین اجلاس شورای اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه نگهداری راه‌های موجود جزء وظایف اداره راهداری است، اظهار کرد: در گذشته تنها نگهداری راه‌ها جزء وظایف این اداره بود که امسال ساخت راه‌های روستایی هم به اداره راهداری استان محول شد و به محض ابلاغ ادغام و ساخت راه روستایی را پیگیری می کنیم چراکه همواره به دنبال ایجاد راه ایمن هستیم اما مشکلات عدیده ای همچون کمبود اعتبارات برای این امر ادامه کار را سخت می کند.

وی با بیان اینکه باید باتوجه به کمبود اعتبارات به اولویت‌های مهم بپردازیم، افزود: باید اولویت‌ها قبل از اعتبار بودجه مشخص شود تا به محض اختصاص اعتبار براساس این اولویت‌ها بودجه‌ها را تقسیم کرد و در پی این هستیم که با کاهش سلایق شخصی و فشارها به نحوی عمل کنیم که در صورت نبود یک مدیران بعدی بتوانند همان فرایند طراحی شده را ادامه دهند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان با تأکید براینکه به دلیل کمبود اعتبار مناقصات این اداره متقاضی ندارد، اظهار کرد: مناقصات یا فاقد متقاضی یا تعداد کمتری از پیمانکاران علاقه مند به شرکت در این مناقصات هستند چرا که اعتبارات کم، کمبود قیر و تحویل ندادن به موقع آن پیمانکاران را از ادامه کار دلسرد می کند و در وضعیتی که یک متر آسفالت ۳۵۰ میلیون تومان هزینه دارد علاقه‌مند کردن پیمانکاران به شرکت در مناقصات کار مشکلی است.

ایجاد ۴۸۰ کیلومتر راه روستایی جدید در اصفهان

وی با اشاره به احداث ۴۳۰  کیلومتر راه روستایی در سال ۹۸ تصریح کرد: با تمام مشکلات و اعتبارات کم توانستیم ۲۸۰ کیلومتر لکه گیری آسفالت راه های استان را انجام دهیم اگرچه با همه این تفاسیر بازهم ۸۰۰ کیلومتر خرابی شدید در محورهای استان وجود دارد که متأسفانه اعتبارات کم جوابگوی تعمیرات این راه ها نیست اما با اینحال به سمت استفاده از روکش های جدید برای کاهش هزینه ها رفته ایم.

دادخواه با تأکید بر وجود بازدیدهای محسوس و نامحسوس از محورهای شهرستانی گفت: احداث کمربندی خوانسار در حوزه راه و شهرسازی است که قرارداد ۶۰ میلیاردی برای این موضوع بسته شده، همچنین تونل خوانسار هم در حوزه راه و شهرسازی و اداره راهداری چهار میلیارد تومان به این پروژه کمک کرده است.

وی با اشاره به تحویل ندادن قیر رایگان در بسیاری از شهرستان‌ها اظهار کرد: متأسفانه از این موضوع پیمانکاران ناراضی هستند اما در سال گذشته ۲۵ هزارتن قیر رایگان به شهرداری‌ها اختصاص دادیم همچنین محورهای عبوری که در قسمت داخلی شهر است مربوط به شهرداری ها و محورهای داخل بافت مربوط به دهیاری ها می شود.

ناوگان راهداری فرسوده است

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان درخصوص فرسودگی ناوگان ماشین آلات راهداری تصریح کرد: بزرگترین مشکل ما دارا بودن ماشین آلات با عمر بالای ۲۵ سال است و حتی اگر پول هم داشته باشیم این نوع ماشین آلات به دلیل تحریم ها در بازار وجود ندارد و امروز یک بلدوزر شش تا هفت میلیارد است اما این نوع ماشین آلات اگر هم در بازار باشد دستگاه های چینی بی کیفیت است که تعمیرات آنها سخت و قطعات و هزینه بالایی دارد.

وی با بیان اینکه طرح ورودی و خروجی های شهر داران مصوب شد، افزود: این طرح قرار است به صورت مشارکتی با شهرداری داران و اداره راهداری انجام شود که علی رغم سردی هوا پیمانکار درحال کار است و پل نهرخلج هم درحال تعمیرات است همچنین ارتباط ریلی اصفهان به شهرکرد که قبلا مطرح بود جزء خواسته مردم است اما اعتبار ایجاد ارتباطات ریلی باید در وزارتخانه مشخص شود.

دادخواه با اشاره به اینکه ایجاد هرنوع تأسیسات در حریم زمین های کشاورزی باید با رضایت مالکان باشد، گفت: به جز راه های روستایی در همه راه ها تا ۱۰۰متر بعد از حریم نیازمند اخذ مجوز هستیم و اگر تعریضی در محورهای روستایی لازم شود باید رضایت مالکان زمین های کشاورزی اخذ شود همچنین در تغییر کاربری ها رعایت حریم ها باید تابع قوانین باشد.

وی با بیان  اینکه نقاط پرتصادف شرق اصفهان درحال آسفالت است، خاطرنشان کرد: پروژه ها وقتی مشارکتی باشند سریع تر و روان تر انجام می شوند و بهتر است دهیاری ها و بخشداری ها و یا خیران به امر راهسازی وارد شوند تا کارها با اعتبار و سرعت بیشتری انجام شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان در خصوص سرعت گیرهای داخل روستاها گفت: این سرعت گیرها دغدغه اداره راهداری نیز هست چرا که بافت داخل روستا دراختیار دهیاری‌هاست و متأسفانه این سرعت گیرها تصادفات و خسارات بسیاری به خودروها را داشته است و بهتر است این موضوع را در شوراهای روستایی حل کنند.

وی درخصوص روشنایی محورهای جاده‌ای و روستایی اظهار کرد: هر پایه روشنایی حدود ۹ تا ۱۰ میلیون تومان هزینه دارد یعنی برای ایجاد یک کیلومتر روشنایی ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار لازم است و همچنین روشنایی شهر بادرود به دلیل فنی نبودن اجراها نیازمند تعمیرات است که هزینه این تعمیرات امسال لحاظ می شود اما افت ولتاژ و ترانس ها را باید از طریق اداره برق حل کرد.

۲۵ دستگاه پل زیرگذر در اصفهان در حال اجرا است

دادخواه با اشاره به اینکه ۲۵دستگاه پل زیرگذر در استان درحال اجرا است، تصریح کرد: ایجاد این پل های زیرگذر به افزایش ایمنی و کاهش تصادفات منجر می شود که امیدواریم اعتبارات آنها هم به طور کامل اختصاص یابد.

وی درخصوص انجام نشدن کار توسط برخی پیمانکاران در پروژه‌های مختلف گفت: به دلیل آنکه ابلاغ اعتبارات با تأخیر صورت می گیرد و هزینه‌ها دیر به دست پیمانکاران می‌رسد علاقه‌مندی کمتری برای قبول پروژه‌ها دارند و باتوجه به اینکه اختصاص بودجه به جای فروردین هر سال در آبان ماه انجام می‌شود پیمانکاران هم به خاطر ضرر و زیان کردن در این وضعیت و عدم تسویه حساب طلب‌هایشان چندان علاقه‌مند به کار و اتمام پروژه‌ها نیستند به دلیل آنکه افزایش هزینه‌ها تا حد سه برابری آنها را هم با مشکلات بسیاری روبرو کرده تا حدی که برای یک کیلومتر آسفالت صدمیلیونی امروز باید بیش از ۳۰۰ میلیون هزینه کردو اگر یک شهرستان تنها ۶۰۰ میلیون اعتبار داشته باشد می تواند فقط دو کیلومتر آسفالت را اجرا کند.

کد خبر 401439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.