رشد نامحسوس شاخص کل بورس امروز ۲۵ آذرماه

شاخص کل بورس تهران که از ابتدای معاملات امروز روند افزایشی در پیش گرفته بود، در ساعت ۹ و پنج دقیقه کاهش چشمگیری را تجربه کرد اما سپس در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه افزایشی شد و در نهایت با ۳۷۲ واحد افزایش به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص کل در بازار بورس امروز دوشنبه_ ۲۵ آذرماه_ ۳۷۲ واحد افزایش داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۳۴۴ هزار و ۴۸۷ واحد رسید.

براساس معاملات امروز بیش از سه میلیارد و ۹۸۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۱ هزار و ۸۰۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۸۶۷ واحد افزایش به ۱۰۸ هزار و ۵۹۸ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۵۷۹ واحد رشد به ۷۲ هزار و ۵۴۸ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با ۹۱۸ واحد افزایش به رقم ۴۰۷ هزار و ۹۲۳ واحد رسید، شاخص بازار اول ۲۴ واحد و شاخص بازار دوم یک هزار و ۸۶۴ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۲۰۵ واحد، فولاد خراسان (فخاس) با ۱۸۸ واحد، سرمایه گذاری دارویی تامین (تیپیکو) با ۸۰ واحد و سرمایه گذاری ملی ایران (ونیکی) با ۷۱ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل گروه مپنا (سهامی عام) (رمپنا) با ۱۵۲ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۱۰۳ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۷۸ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۶۵ واحد، پتروشیمی جم (جم) با ۶۲ واحد و توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۶۱ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بورس کالای ایران،‌ سایپا، س. صنایع شیمیایی ایران، بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان و ایران خودرو در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۵۰۸ میلیون و ۴۱۲ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۹۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

کد خبر 401436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.