اعتبارات شهرداری به نفع یا علیه کاندیداها هزینه نشود

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: ذره‌ای از اعتبار شوراها یا امکانات شهرداری‌ها و دهیاری ها به نفع یا علیه هیچ کاندیدایی استفاده نشود که این امر علاوه بر حق الناس بودن مصداق تخلف از وظایف نمایندگی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالله کیانی صبح امروز دوشنبه در بیست و پنجمین اجلاس شورای اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه راه و راهداری شریان اساسی توسعه اقتصادی کشورها است، اظهار کرد: اگر به سابقه توسعه در کشورهای مختلف دنیا نگاه کنیم متوجه می‌شویم زمانیکه سرمایه‌گذاری مناسبی را در حوزه راه و راهداری انجام داده‌اند به سمت پیشرفت و توسعه اقتصادی حرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه سوابق جاده ابریشم هم نشانگر رشد و شکوفایی کشورهای درمسیراین جاده بوده است، افزود: شهرهایی که در مسیر این جاده بوده‌اند به شکوفایی رسیدند و حتی تبادل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بین ملت‌ها و تمدن‌های مختلف تاریخ از طریق راه‌ها و جاده‌های مواصلاتی صورت پذیرفته است.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه بدون جاده و ارتباط نمی توان در دنیای امروز حرفی برای گفتن داشت، تصریح کرد:  وقتی کشوری مانند چین طرح جاده ابریشم جدید را با سرمایه گذاری ۹۰۰ میلیارد دلاری در حوزه راه‌های جهان مطرح می‌کند دقیقاً به همین دلیل است که آنها می‌دانند بدون جاده و ارتباط توسعه‌ای در کار نخواهد بود.

وی با ابراز تأسف از کم توجهی به حوزه راه در سال‌های اخیر گفت: ادغام شتابزده دو وزارتخانه مسکن و شهرسازی و راه و ترابری یکی از اشتباهات اساسی در ساختار مدیریتی کشور بود که عملاً باتوجه به وجود مشکلات فراوان درشهرها و لزوم مدیریت آنها و فشار فراوان در انجام طرح مسکن مهر همچنین دیگر مسائل این چنینی باعث شد تا توجه و رسیدگی به راه ها بیشتر از گذشته مغفول واقع شود.

تصویب لایحه درآمد پایدار شهرداری ها و دهیاری ها پس از ۳۷ سال

کیانی با ابراز خرسندی از تصویب لایحه درآمد پایدار شهرداری ها و دهیاری ها پس از ۳۷ سال اظهار کرد: این امر گام مثبتی برای حمایت از تقویت بنیه مدیریت شهری و روستایی است و تعیین مصادیق عوارض محلی با هدف تأمین درآمد پایدار شهرداری ها از ویژگی های مهم این طرح است که می تواند بخشی از مشکلات شهرها و روستاها را کاهش دهد.

وی درتشریح لایحه درآمد پایدار شهرداری ها و دهیاری ها گفت: در این طرح شوراهای شهرها و روستاها می توانند برای تأمین هزینه های شهر و روستا نسبت به برقراری وضع عوارض محلی اعم از عوارض در ساختمان ها، تأسیسات، معابر و فضاهای شهری و روستایی و ارزش افزوده ناشی از اجرای طرح های توسعه شهری و روستایی و دارایی های غیرمنقول در محدوده و حریم شهر و روستا اقدام نمایند.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان با اشاره به اتفاق خوب دیگر در حوزه درآمدی شوراهای شهرستانی تصریح کرد: شوراهای شهر می توانستند طبق بخشنامه بودجه شهرداری‌ها دو درصد از محل اعتبارات شورا را در اختیار شورای فرادست قرار دهند که این امر از سال ۹۵ حذف شد اما مجدداً در بخشنامه بودجه شهرداری‌ها در سال ۹۹ این پرداخت احیاء شده است و ضرورت دارد تا شوراهای شهر حتماً سهم دودرصدی شورای شهرستان را در بودجه خود لحاظ کنند.

وی با اشاره به اینکه شوراهای شهرستان در سال های اخیر مورد بی مهری قرار گرفته اند، افزود: حتی همین تخصیص سهم دودرصدی نیز مبلغ بسیار اندکی می‌شود، اما بازهم جای تقدیر دارد که سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مجدداً این مبلغ را احیاء کرده‌اند.

کیانی درخصوص لزوم مشارکت در انتخابات پیش رو گفت: تنها راه رجوع به مردم و تقویت مردم سالاری از راه صندوق رأی می گذرد و برای کشور به غیر از مراجعه به آراء مردم راهی برای اصلاح ساختار سیاسی و مدیریتی کشور وجود ندارد.

هیچ راه میانبری جز صندوق رای و مردم برای توسعه و رفاه کشور نیست

وی با تأکید براینکه هیچ راه میانبری به غیر از صندوق رأی و مردم برای توسعه و رفاه یک کشور وجود ندارد، اظهار کرد: از هیئت های اجرایی و نظارت درخواست می کنیم در بررسی صلاحیت کاندیدهای مجلس فضایی فراهم کنند که همه سلایق سیاسی در چارچوب نظام فعالیت داشته و بتوانند در انتخابات شرکت کنند همچنین شوراها به عنوان رکن اساسی اداره شهر و روستا مراقب باشند تا وارد جریان های سیاسی به نفع یا علیه گروه، شخص یا جناحی وارد نشوند.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه دامن شوراها و شهرداری ها باید از هرگونه جناح بندی سیاسی مصون باشد، تصریح کرد: اعضای شوراها، شهرداران و دهیاران باید مراقبت کنند تا ذره ای از اعتبار شوراها یا امکانات شهرداری ها و دهیاری ها به نفع یا علیه هیچ کاندیدایی استفاده نشود که این امر علاوه بر حق الناس بودن مصداق تخلف از وظایف نمایندگی است، اما حداکثر کمک وهمکاری با مسئولان شهرستانی را برای برگزاری انتخابات حداکثری مردم داشته باشند و امیدواریم بتوانیم در به کارگیری اعتماد مردم که بزرگترین سرمایه نظام است همت بگماریم.

کد خبر 401435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.