احداث "باغ موزه گونه‌های هیرکانی" در ساری

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ساری ایجاد "باغ موزه گونه‌های هیرکانی" را برنامه‌های این سازمان عنوان کرد و گفت: بنا داریم با همکاری اداره کل منابع طبیعی مازندران ۷۰ گونه هیرکانی تا پایان سالجاری در بوستان ولایت غرس کنیم.

به گزارش ایمنا، عین‌الله احمدی از کاشت بیش از ۲۰ هزار قلمه شمشاد هیرکانی در گلخانه ارم  شهرداری ساری خبر داد و اظهار کرد: این تعداد شمشادها در بخشی از گلخانه ارم که به مساحت۱۲ هزار متر مربع است در مدت یک ماه گذشته با هدف احیای این گونه هیرکانی کاشته شد.

وی با اشاره به آفت‌زدگی بیش از ۹۰ درصد ازشمشادهای هیرکانی استان در سال‌های اخیر، تصریح کرد: قلمه شمشادهای هیرکانی در فضایی عاری از آفت و گلخانه‌ای نگهداری و پرورش داده‌ شده تا به عنوان یک بانک ژن شمشادهای هیرکانی به منابع طبیعی در احیای این گونه خزری کمک کنیم.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ساری از کشت دو هزار ۵۰۰ قلمه شمشاد هیرکانی در محوطه بوستان ولایت خبر داد و افزود: اداره کل منابع طبیعی استان در فاز نخست، ۱۱ هزار گونه نهال هیرکانی را در اختیار این سازمان قرار داد که عملیات کاشت آن در سطح شهر در حال اجراست و مقرر شد ۵۰ هزار گونه دیگر در فاز دوم در ازای همکاری این سازمان در احیای شمشاد هیرکانی به شهرداری ساری تحویل داده شود.

هیرکانی عنوان کرد: در سال گذشته حدود پنج هزار قلمه شمشاد در گلخانه ارم که کاشته شده بود در گلدان جابجا شد و در سال‌جاری و در دو ماه اخیر، بیش از ۲۰ هزار قلمه شمشاد هیرکانی کاشته شده است.

احمدی ایجاد "باغ موزه گونه های هیرکانی " را از دیگر برنامه‌های این سازمان عنوان کرد و گفت: بنا داریم با همکاری اداره کل منابع طبیعی مازندران ۷۰ گونه هیرکانی تا پایان سالجاری در بوستان ولایت غرس کنیم.

کد خبر 401431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.