با برانکو در حال مذاکره هستیم/ قرار داد ویلموتس بیشتر از 1 میلیون و 840 هزار دلار است

رئیس فدراسیون فوتبال ضمن تکذیب دوباره رقم بالای قرارداد مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی، گفت: با گزینه‌های جایگزین از جمله برانکو ایوانکوویچ در حال مذاکره هستیم.

به گزارش ایمنا، مهدی تاج ظهر امروز _ دوشنبه ۲۵ آذرماه _ در حاشیه مجمع هیئت فوتبال استان کردستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: منابع موجود در فوتبال استان کردستان و دیگر نقاط کشور محدود است و با توجه به شرایط حاکم بر کشور باید با این منابع بسازیم و زمینه را برای رشد بهتر در این بخش فراهم کنیم.

وی با اشاره به برگزاری مجمع انتخابات هیات فوتبال استان کردستان، بیان کرد: انتظار من از رئیس جدید هیئت فوتبال کردستان این است که از تمامی ظرفیت های ایجاد شده در فوتبال استان بهره کرده و ضمن توجه به نظرات و پیشنهادات پیشکسوتان زمینه برای وحدت و همدلی بیشتر در فوتبال استان را فراهم کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: هیات فوتبال کردستان با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان باید زمینه برای از بین بردن گسستگی های ایجاد شده در عرصه فوتبال استان کردستان را فراهم کنند که البته قرار شد که مدیرکل ورزش و جوانان در این راستا پیشقدم شوند.

وی ضمن تاکید بر لزوم برگزاری جلسه ای با حضور پیشکسوتان برای شنیدن نظرات آنها، گفت: باید نظرات و دیدگاه های مختلف از سوی افراد پیشکسوت شنیده شود و در این میان ما هیچ گونه محدودیتی نداریم.

وی در واکنش به مهندسی انتخابات هیات فوتبال استان کردستان، افزود: در اساسنامه فدراسیون فوتبال این است که برای هیات نیازی به گذاشتن سرپرست نیست و بخشی از اعتراضات به این مهم بود که البته این ماجرا دقیقا بر اساس اساسنامه فدراسیون فوتبال عمل شد.

عمل به اساسنامه در خصوص برگزاری انتخابات هیات فوتبال کردستان

تاج ادامه داد: در خصوص بحث مهندسی انتخابات هیات فوتبال کردستان نیز لازم است توضیح بدم که بر اساس اساسنامه تعیین اعضای مجمع کاملا واضح و شفاف است و هیچگونه بحثی در خصوص مهندسی در میان نبوده است.

وی گفت: در خصوص انتخاب اعضای مجمع جدای از روسای هیات های شهرستانی، از برترین افراد در رشته های مختلف از جمله مدیران باشگاه ها، نمایندگان ورزشکاران، داوران و مربیان نیز از بهترین ها انتخاب شده است.

وی با اشاره به برگزاری انتخاباتی سالم در هیات فوتبال کردستان، گفت: شرایط برگزاری مجمع کاملا در چهارچوب قوانین و مقررات برگزار شد و هیچ گونه شبهه ای در این میان وجود ندارد.

تاج افزود: در خصوص منابع مورد نیاز برای فوتبال استان کردستان نیز به دلیل محدودیت ها امکان تیم داری در سطح اول فوتبال کشور برای این استان مقدر نیست چرا که کف مدیریت یک تیم لیگ برتری نیازمند ۲۵ میلیارد تومان اعتبار است.

وی عنوان کرد: همین که بانوان کردستانی در صدر جدول رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور قرار دارند جای تقدیر و تشکر دارد و این نشان دهنده ظرفیت های بالای فوتبال کردستان است.

لزوم کار کارشناسی مناسب برای واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه در خصوص داستان واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی، اظهار داشت: دو باشگاه پرسپولیس و استقلال باید حتما واگذار شوند که اگر این مهم عملیاتی شود بخش زیادی از مشکلاتی که امروز به عنوان نمونه در بحث سرمربی استقلال به وجود آمده است، دیگر تکرار نخواهد شد.

وی افزود: در واقع وقتی که بخش خصوصی مدیریت در این دو باشگاه را بر عهده داشته باشد با توجه به اینکه از جیب خود خرج می کند دیگر اجازه نمی دهد که این چنین مشکلاتی برای این دو تیم به وجود آید.

تاج عنوان کرد: به هر حال در بحث واگذاری این دو باشگاه هیچ شکی نیست ولی نکته مهم این است که واگذاری باید منطبق با خرد و عقل جمعی باشد و با توجه به اهمیت این دو باشگاه بسیار مورد توجه مردم هستند و به همین دلیل نمی شود بدون کار کارشناسی تیم ها را واگذار کرد.

وی گفت: به نظر من باید به بهترین شرایط ممکن این دو تیم را واگذار کرد تا دیگر شاهد مشکلاتی که برای بعضی از تیم های در لیگ یک به وجود آمد و از سوی بخش خصوصی واگذار شده، کاملا رها شدند، نباشیم.

رئیس فدراسیون فوتبال عنوان کرد: اصل واگذاری دو تیم استقلال و پرسپولیس کار درستی است ولی باید این کا با نهایت تدبیر و بررسی کارشناسی انجام شود.

رقم قرارداد ویلموتس مشخص است

وی در ادامه به داستان قرارداد ویلموتس اشاره کرد و افزود: در خصوص قرار داد ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان نیز اسناد و قرارداد کاملا مشخص بوده و در زمان عقد قرارداد علاوه بر خود من وزیر محترم ورزش و جوانان نیز حضور داشته و هم اکنون این قرارداد در اختیار مراجع ذیصلاح نیز گذاشته شده است.

وی در واکنش به مطرح شدن رقم ۳ میلیون دلار قرارداد ویلموتس، اظهار داشت: من نمی دانم نماینده محترم وقتی رقم این قرارداد را سه میلیون دلار اعلام می کنند، این رقم را از کجا آورده اند. آیا ایشان در مذاکرات بوده اند؟

تاج بیان کرد: قرارداد ویلموتس کاملا مشخص است و در اختیار تمامی نهادهای نظارتی از جمله سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و ... داده شده است و محرمانه بودن برای مراجع ذیصلاح اصلا ملاک نیست.

وی با اشاره به روند تعیین تکلیف پرونده ویلموتس، گفت: هیچ مشکلی از نظر ما ندارد و با توجه به اینکه قرارداد از طرف آقای ویلموتس صورت گرفته و این مهم قبل از دیدار ایران و عراق بوده است بنابراین مشکلی در این خصوص نداریم.

وی ادامه داد: قرارداد آقای ویلموتس از جمله قراردادهای بسیار خوبی است که در آن قید شده غرامت به دو طرف وقتی پرداخت می شود که مدت زمان آن سه ماهه باشد. یعنی اگر ما ثابت کنیم که وی نباید قرارداد را فسخ می کرد باید وی سه ماه به ما غرامت پرداخت کند.

قرارداد ویلموتس جای هیچ گونه ابهامی ندارد

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: اگر وی فسخ قرارداد را دقیق بداند و بگوید که پول را به موقع به من پرداخت نکرده ایم که البته پرداخت نکردیم. این می تواند سه ماه غرامت بگیرد.

تاج عنوان کرد: قرارداد آقای ویلموتس بسیار خوب است و هیچ گونه جای ابهامی ندارد و نوع غرامت در آن کاملا تعریف شده است و بیش از سه ماه هم نیست و عدد آن حتی برای یک سال از کل قرارداد سه میلیون دلار هم نیست.

وی ادامه داد: رقم قرارداد ویلموتس خیلی کمتر از این رقم سه میلیون دلار است و فدراسیون فوتبال راغب بود که کل قرارداد ویلموتس را منتشر کند ولی بر اساس یکی از بندهای آن که قید شده که انتشار قرارداد نیازمند تعامل دو طرف است.

تاج گفت: عدم انتشار قرارداد به این دلیل است که ممکن است فرصتی برای طرف مقابل فراهم کند که وی معترض شود که چرا این قرارداد منتشر شده است.

رئیس فدراسیون فوتبال اضافه کرد:  یک میلیون ۸۶۰ هزار دلار قرارداد قبلی ویلموتس با ساحل عاج بود که البته مقداری در قرارداد با ما افزایش پیدا کرده است.

مذاکره با گزینه های سرمربی تیم ملی ادامه دارد

وی در خصوص سرنوشت سرمربی تیم ملی، عنوان کرد: در خصوص برانکو یکی از گزینه های تیم ملی است و در حال مذاکره هستیم و البته همزمان با وی افراد دیگری نیز هستند که در حال مذاکره هستیم.

رئیس فدراسیون فوتبال یادآور شد: الان خیلی بازی تیم ملی نداریم و به همین دلیل خیلی عجله ای در این زمینه نداریم!  بحث انتخاب سرمربی تیم ملی در جریان است.

باشگاه ها با تیم امید همکاری می کنند

تاج در پایان در خصوص تیم ملی امید، اظهار داشت: در خصوص حضور بازیکنان در تیم ملی امید همه باشگاه ها اعلام کرده اند که بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی قرار می دهند و مشکلی در این زمینه نداریم.

منبع: مهر

کد خبر 401430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.