سیاست‌ها و رویکردهای خودرو محوری به بن‌بست رسیده است

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: سیاست‌ها و رویکردهای گذشته و گاهی در حال حاضر در حوزه حمل و نقل مبنی بر گسترش شبکه معابر شهری، بزرگراه‌ها، تقاطع‌های غیرهمسطح و... که ناشی از نگاه خودرو محوری بوده، امروزه به بن‌بست رسیده است.

احمد محبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: حمل و نقل در جهان امروز یکی از بخش‌های مهم در توسعه پایدار و رشد اقتصادی در کشورها است.

وی با بیان اینکه گستردگی حمل و نقل و تاثیرات آن در زندگی روزمره امری بدیهی و غیر قابل‌انکار است، افزود: امروزه حمل و نقل در شهرها به خصوص کلانشهرها از چالش‌های مهم مدیریت شهری به شمار می‌رود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد تصریح کرد: ترافیک، آلودگی هوا، مدیریت زمان از مخاطرات و دغدغه‌های مدیران و مسئولان شهری است.

وی تاکید کرد: سیاست‌ها و رویکردهای گذشته و گاهی در حال حاضر در حوزه حمل و نقل مبنی بر گسترش شبکه معابر شهری، بزرگراه‌ها، تقاطع‌های غیرهمسطح و... که ناشی از نگاه خودرو محوری بوده امروزه به بن‌بست رسیده است.

محبی با بیان اینکه شهرها از محلی برای زیستن و زندگی‌کردن به محلی برای رانندگی و خودرو سواری تبدیل شده است، گفت: امروزه اصالت خودرو بر انسان سبقت گرفته و قوانین و مقررات و منابع و امکانات در خدمت تسهیل در رانندگی قرار گرفته است که بی‌شک ادامه این راه نه امکان ادامه زیستن نه رانندگی کردن در شهر را به ما می‌دهد.

وی افزود: توجه به حمل و نقل عمومی و پاک، تنها راه گریز از این بحران است و رسیدن به این مقصد نیز مستلزم توسعه حمل و نقل عمومی، ارتقاء فرهنگ شهروندی و استفاده نکردن از خودرو شخصی است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد ادامه داد: شبکه تاکسیرانی نیز باید به موازات این سیاست با تغییر نگرش و بهبود خدمت و استفاده از تکنولوژی های روز، سهم خود را در عرصه حمل و نقل عمومی ارتقاء دهد، بهره برداری از تکنولوژی و هوشمندسازی، مشتری‌مداری، ارائه سرویس‌ها و خدمات ویژه بخشی از این رویکرد است.

وی تاکید کرد: اعتماد و اطمینان مردم به شبکه تاکسیرانی، بزرگترین سرمایه این بخش به شمار می‌رود.

کد خبر 401402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.