جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از محدوده تالش

شهردار تالش گفت:  از ابتدای امسال تاکنون ۵۰ قلاده سگ ولگرد مزاحم شهروندان، توسط واحد خدمات شهری شهرداری تالش از محدوده این شهر جمع‌آوری شده و این روند ادامه خواهد داشت.

شهرام غنی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری تالش در هشت ماه ابتدای امسال در چند مرحله، ۵۰ قلاده سگ ولگرد را به وسیله طعمه گذاری، تور و قفس از سطح شهر جمع‌آوری و تیمار کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نبود زمین مناسب برای نگهداری سگ‌های ولگرد پس از پیگیری انجام شده، شهرداری تالش زمینی به وسعت سه هزار مترمربع از ادارات حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی تحویل گرفت.

شهردار تالش ادامه داد: به دلیل اینکه امسال برای ساخت محلی برای نگهداری سگ‌ها ردیف بودجه‌ای در شورای شهر پیش‌بینی نشده بود، قرار شد تا در سال آینده بعد از برآورد مقدار اعتبار مورد نیاز برای احداث ساختمان، مبلغ پیشنهادی شهرداری در اختیار شورای اسلامی شهر تالش قرار گیرد.

غنی‌زاده عنوان کرد: شهرداری در حال حاضر مکانی محصور شده را در محل دفن زباله برای نگهداری سگ‌ها اختصاص داده است و در قراردادی که پیمانکار منعقد کرده روزانه در حال جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در محدوده شهر تالش است.

وی با بیان اینکه سگ‌ها بعداز جمع‌آوری در محل نگهداری با کمک دامپزشک و سازمان‌های مردم نهاد تیمار می‌شوند، اضافه کرد: قصد داریم تا در صورت فراهم شدن اعتبار مورد نیاز، قراردادی با اداره دامپزشکی منعقد کنیم تا شرایط لازم برای عقیم‌سازی سگ‌ها فراهم شود.

شهردار تالش خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد این سگ‌ها نسبت به ماه‌های قبل بسیار کم شده و شهروندان در صورت مشاهده آن‌ها می‌توانند مراتب را از طریق سامانه ۱۳۷ خدمات شهری شهرداری و شماره ۱۲۵ آتش‌نشانی اطلاع دهند تا در اسرع وقت نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام شود.

غنی‌زاده یادآور شد: دوستداران و حامیان حیوانات و افرادی که در مناطق روستایی باغ، ویلا و یا توانایی و شرایط نگهداری سگ را دارند می‌توانند با مراجعه به مکان نگهداری این سگ‌ها با قیمت مناسبی نسبت به دریافت و نگهداری این حیوانات از طریق پیمانکار طرح اقدام کنند.

کد خبر 401400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.