گازسوز شدن نیروگاه منتظری سبب پاک‌تر شدن هوای اصفهان شد

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: روزهای پاک استان اصفهان در سال ۹۴ تنها ۱۰ روز بود که این رقم به ۴۷ روز در سال گذشته رسید؛ یکی از دلایل آن گازی کردن نیروگاه شهید منتظری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمصطفی علوی امروز دوشنبه _۲۵آذرماه_ در مراسم تقدیر از مشترکان نمونه شرکت گاز استان اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان ۶.۵ درصد مساحت کشور را شامل می‌شود با این حال تقریبا تمام قسمت‌های استان از نعمت گاز بهره‌مند بوده و در این بخش پوشش ۹۹ درصدی وجود دارد.

وی با بیان اینکه سالانه ۲۱ میلیارد متر مکعب گاز در استان مصرف می‌شود، افزود: متوسط مصرف استان ۵۷.۵ میلیون‌متر مکعب بوده که ۳۰ درصد بیشتر از متوسط مصرف جهانی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان تصریح کرد: وقتی سخن از مصرف بهینه می‌شود قرار نیست کسی دچار سختی شود بلکه با بکارگیری عقلانیت می‌توان مصرف را به ویژه در بخش مصارف خانگی کاهش داد؛ بخش مهم در کاهش این مصرف به تجهیزات گرمایشی موجود در منازل بازمی‌گردد.

وی ادامه داد: ۷۰ درصد گاز استان در بخش نیروگاهی و صنعت مصرف می‌شود؛ نیروگاه‌ها در هرساعت یک میلیون و ۳۲۷ هزار متر مکعب گاز مصرف می‌کنند تا بتوانند برق استان را تامین کنند.

علوی اضافه کرد: روزهای پاک استان اصفهان در سال ۹۴ تنها ۱۰ روز بود که این رقم به ۴۷ روز در سال گذشته رسید؛ یکی از دلایل آن گازی کردن نیروگاه شهید منتظری است.

وی با تاکید بر اینکه اگر گاز مصرف کنیم به‌طور کامل هوای پاک نخواهیم داشت اما اثرات سوء آن از سوخت مایع کمتر است، خاطرنشان کرد: باید بدانیم هرچه مصرف گاز خود را کمتر کنیم، co۲ (دی اکسید کربن) کمتری را در فضای طبیعی منتشر خواهیم کرد بنابراین لازم نیست همواره آبگرمکن و شوفاژ را در منازل بر دمای بالا بگداریم؛ بدین شکل آلودگی کمتری را وارد محیط زیست خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان تصریح کرد: هرجایی که گاز طبیعی، چوب، زغال یا هرچیز دیگری ناقص بسوزد، گاز co۲ تولید خواهد کرد.

وی افزود: گاز co۲ در سال جاری بیش از سال‌های گذشته در استان قربانی گرفته و تاکنون ۱۹ نفر بر اثر مسمومیت ناشی از آن جان خود را ازدست داده‌اند؛ ۷۵ درصد آمار فوتی در منازل که ۵۵ درصد در اتاق خواب اتفاق می‌افتد.

علوی با تاکید بر رعایت نکات ایمنی در نصب تاسیسات گرمایشی منازل، ادامه داد: لوله‌های آکاردئونی به هیچ عنوان برای بخاری منازل مناسب نبوده و بسیار خطرناک است، دودکش نیز باید هرسال مورد بررسی قرار گیرد تا خطری اعضای خانه را تهدید نکند؛ استفاده از کلاهک‌های استاندارد و از نوع H و نیز نصب عمودی دودکش‌ها نیز بسیار اهمیت دارد.

کد خبر 401399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.