آتش‌نشانان سنندج اصول رفتارشناسی و تهویه در حریق را فراگرفتند

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج از برگزاری دوره آموزشی رفتارشناسی و تهویه در حریق برای آتش نشانان سنندجی خبر داد.

به گزارش ایمنا، سهیل فضل وزیری در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری دوره آموزشی رفتارشناسی و تهویه در حریق، اظهار کرد: آتش‌نشان‌ها همواره در حریق و حوادث در معرض خطر بوده و با کوچکترین اشتباه ممکن است جان خود را از دست بدهند.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی برای آتش‌نشانان، لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی بسیار حائز اهمیت است، از این‌رو این سازمان مبحث آموزش آتش‌نشانان را همواره در دستور کار خود دارد.

وزیری از برگزاری دوره آموزشی رفتارشناسی و تهویه در حریق برای آتش‌نشانان سنندجی خبر داد و گفت: این دوره به صورت تئوری و عملی و با هدف آشنایی هرچه بیشتر با عواملی که تاثیر در رفتار حریق و تکنیک‌هایی که منجر به تغییر رفتار حریق می شود برگزار شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: در رفتارشناسی حریق، آتش‌نشان ماهیت، نحوه گسترش و توسعه حریق را که در یونیت‌های شبیه‌سازی حریق رخ می‌دهد مشاهده و تحلیل کرده و با مشاهده آن به صورت عملی می‌تواند با حریق، همانند یک حریف مبارزه و با کمترین خسارت و هزینه حریق را کنترل و اطفاء کنند.

وی تاکید کرد: در این دوره آموزشی به منظور کاهش زمان اطفاء حریق، کاهش خسارت‌ها، جلوگیری از به وجود آمدن پدیده‌های خطرناک در حریق و طریقه ورود آتش‌نشان‌ها به اماکن خطرناک با استفاده از تهویه آموزش داده شد.

وزیری افزود: آتش‌نشانان در این دوره، آموزش رفتار حریق و پدیده‌هایی که در حریق به وجود می‌آید از جمله پدیده قارچی، رول‌آور و بک درفت (برگشت شعله) به صورت تئوری و عملی را فرا گرفتند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج تصریح اظهار کرد: استفاده از روش‌های نوین آموزشی و بالا بردن سطح دانش و توان علمی و عملیاتی آتش‌نشانان ازمهمترین اهداف اساسی این سازمان است.

کد خبر 401394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.