۱۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی کرج اضافه می‌شود

شهردار کرج از اضافه شدن ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی کرج تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اصغر کمالی زاده صبح امروز (دوشنبه) در چهارمین همایش مدیریت حمل و نقل شهری که در مجموعه فرهنگی ورزشی میلاد کرج برگزار شد، یکی از عمده‌ترین مشکلات کلانشهرهای کشور را محیط زیست و حمل و نقل دانست و اظهار کرد: این موضوع اکنون بیشتر از گذشته قابل مشاهده است.

وی عنوان کرد: سیستم فرسوده ناوگان حمل و نقل عمومی و نبود توسعه خطوط حمل و نقل ریلی از دلایل به وجود آمدن این مشکلات است.

شهردار کرج با بیان اینکه ایجاد موازنه بین مُدهای حمل و نقل عمومی ضروری است‌، اضافه کرد: قطعا توجه به این موضوع کاهش این معضلات را در پی دارد.

کمالی زاده با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه قطار شهری کرج به صورت سه شیفت در حال انجام است، خاطرنشان کرد: اولویت نخست این پروژه بهره‌برداری از خط دو آن است و در صدد هستیم این خط را در هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه پیاده محوری یکی از مهمترین سیاست‌های مدیریت شهری کرج است، تاکید کرد: اعضای شورای اسلامی شهر کرج در این راستا از شهرداری حمایت همه جانبه دارند.

شهردار کرج با بیان اینکه تا پایان سال جاری ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی کرج اضافه می شود، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری کرج در راستای رسیدن به شهری پاک و توسعه یافته در حوزه حمل و نقل و ترافیک از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

لزوم حرکت حمل و نقل شهرها به سمت انسان محوری 

مهدی حسن زاده، کارشناس حمل و نقل نیز در این همایش با بیان اینکه برگزاری این همایش بهانه‌ای برای توجه بیشتر در زمینه حمل و نقل کشور است، اظهار کرد: باید به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشیم که آیا تاکنون در حوزه حمل و نقل شهری درست عمل کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه نیاز جامعه امروز کشور کار و تلاش بر اساس برنامه، فکر و پژوهش است، اضافه کرد: اگر به این سه مقوله مهم رویکرد ویژه‌ای داشته باشیم و براساس برنامه ریزی به جلو حرکت کنیم در حوزه حمل و نقل پیشرفت خواهیم داشت.

کارشناس حمل و نقل با تاکید بر لزوم حرکت شهرها به سمت حمل و نقل پاک و انسان محور افزود: این مهم باید به یک مطالبه جدی تبدیل و پیگیری شود.

حسن‌زاده با بیان اینکه در سال گذشته بیش از دو هزار عابر پیاده در تصادفات کشته شده‌اند، خاطرنشان کرد: این آمار نشان می دهد که برای تبدیل حمل و نقل مبتنی بر خودرو به حمل و نقل انسان محور راه زیادی داریم.

وی عنوان کرد: مهمترین نیاز جامعه امروز کشور توسعه فرهنگ دوچرخه محوری و پیاده محوری است.

کد خبر 401371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.