۲۰۰ کیلومتر رودخانه در شهرستان گلپایگان وجود دارد

مدیر امور منابع آب گلپایگان با بیان اینکه در شهرستان گلپایگان پنج رودخانه بزرگ به وسعت ۲۰۰ کیلومتر وجود دارد، گفت: در ۱۵ سال گذشته به دلیل نبود سابقه سیلاب در شهرستان، رودخانه گلپایگان دستخوش تغییراتی شده که نیاز زیادی به لایروبی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از گلپایگان، بهمن نکوهی امروز دوشنبه _۲۵ آذرماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در گلپایگان حدود ۲۰۰ کیلومتر رودخانه شامل پنج رودخانه اصلی به نام‌های خشکرود، گلپایگان، رودخانه خم پیچ،  خشک و کهن رود وجود دارد.

مدیر امور منابع آب گلپایگان افزود: نقشه برداری و حریم بستر کل رودخانه‌ها در سال ۱۳۹۶ به اتمام رسیده که در مرحله بعد باید لایروبی شود اما به لحاظ وضعیت مالی گام موثری هنوز برداشته نشده است.

نکویی گفت: در ۱۵ سال گذشته به دلیل نبود سابقه سیلاب در شهرستان، رودخانه گلپایگان دستخوش تغییراتی شده که نیاز زیادی یه لایروبی دارد.

وی با بیان اینکه تقریبا لایروبی سه رودخانه انجام شده است، افزود: رودخانه خم پیچ دارای سیلاب‌های خطرناکی است که هر ساله روستای فاویان درمعرض سیلاب این رودخانه قرار می‌گرفت اما به تازگی لایروبی آن انجام شده است.

مدیر امور منابع آب گلپایگان گفت: رودخانه خشک شهرستان با همکاری شهرداری گلشهر و آبفای شهری و بخشدار مرکزی و دهیار فاویان لایروبی آن انجام شده است،

وی تصریح کرد: سیل بند وانشان چند سال بود که لایروبی آن انجام نگرفته بود به طوری که دریچه‌های خروجی آن غرق در گل ولای بود که با بخش خصوصی قرار داد منعقد شد و اکنون حدود ۵۰ هزار مترمکعب از دریچه‌های آن آزاد و شرکت بهره‌بردار به مرمت دریچه‌ها اقدام کرده است.

مدیر منابع امور آب گلپایگان گفت: ۷۲ میلیون تومان از بودجه مدیریت بحران جهت لایروبی در نظر گرفته شده بود که به حساب آب منطقه‌ای واریز شده که پس از انتخاب پیمانکار لایروبی انجام می‌شود.

نکویی خاطرنشان کرد: در خصوص کنترل هوشمند طبق قراردادی که با بانک قرض الحسنه مهر ایران به صورت یکساله بسته شده است، تسهیلات به کشاورزان پرداخت می‌شود.

کد خبر 401361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.