اشتراک‌گذاری تجربه‌ها در دبیرخانه شهرداری‌های بافت تاریخی کشور

مدیر منطقه هشت شهرداری تبریز گفت: اشتراک‌گذاری پروژه‌های مشترک بین مناطق تاریخی و فرهنگی و استفاده از تجربه‌های یکدیگر یکی از اهداف راه‌اندازی دبیرخانه دائمی شهرداری‌های بافت تاریخی کشور است.

علی مدبر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه حدود چهار سال گذشته مناطق تاریخی- فرهنگی تبریز اقدام به تشکیل دبیرخانه کلانشهرهای مناطق تاریخی کرد، اظهار کرد: در این راستا جلسه‌ای برگزار و تبریز به‌عنوان محل دبیرخانه دائمی شهرداری‌های بافت تاریخی کشور انتخاب شد.

وی ادامه داد: به منظور فعال کردن این دبیرخانه قرار است نخستین جلسه در تهران با حضور ۱۱ شهر تاریخی و کلانشهرها برگزار ‌شود.

مدبر با اشاره به هدف راه‌اندازی این دبیرخانه، تصریح کرد: هدف، اشتراک‌گذاری پروژه‌های مشترک بین مناطق تاریخی و فرهنگی و استفاده از تجربه‌های یکدیگر است؛ همچنین در نظر داریم تعدادی مطالعات را بین شهرها و کلانشهرهای حاضر در این دبیرخانه تقسیم کنیم تا هر یک از آن‌ها سال آینده یک مطالعه را بررسی و به انجام رسانند.

مدیر منطقه هشت شهرداری تبریز اضافه کرد: در زمینه آموزش و مسائل اداری نیز باید چارت‌ها بازنگری شود؛ در چارت‌های اجرایی، مسائل فرهنگی- تاریخی دیده نشده یا بسیار جزئی است. موضوع سرمایه‌گذاری که در مراکز اصلی شهرها که همان مراکز تاریخی است نیز باید بازنگری شود.

وی گفت: باید در مسائل باستانی، تاریخی، مرمت‌گری و بازآفرینی بتوانیم سیستم را به نوعی چابک کنیم؛ همچنین موضوع درآمدهای پایدار نیز باید در مناطق تاریخی مدنظر قرار گیرد که تمامی این موارد در نخستین جلسه دبیرخانه دائمی شهرداری‌های بافت تاریخی کشور بررسی خواهد شد.

کد خبر 401354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.