نباید از تکانه‌های اقتصادی غافل شویم

شهردار مشهد گفت: علی رغم اینکه شهرداری مشهد وضعیت مناسبی نسبت به سایر کلانشهرهای کشور دارد، نباید از تکانه های اقتصادی غافل شویم تا با تمرکز بر روی این موضوع نظام برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا کلائی در نشست دبیرخانه اقتصاد مقاومتی با تأکید براینکه طی دو سال گذشته درخشان‌ترین بخش فعالیت‌های شهرداری مشهد در حوزه معاونت برنامه‌ریزی بوده است، گفت: تاثیر فعالیت‌های قابل توجه معاونت برنامه‌ریزی شهرداری مشهد در دو سال اخیر نسبت به سال‌های قبل از آن را به خوبی می توان احساس کرد.

وی با اشاره به انتشار کتاب «چراغ راه» از سوی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تصریح کرد: کتاب چراغ راه یک کتاب کاربردی است که در حوزه های مختلف حرف های زیادی برای گفتن دارد.

شهردار مشهد با بیان اینکه کتاب چراغ راه یک کتاب راهبردی بوده و مسایل مختلف را به صورت راهبرد محور مورد توجه قرار داده است، افزود: اگر قصد داشته باشیم کتاب «چراغ راه ۲» را منتشر کنیم، باید اقدامات توصیه ای و اقداماتی که می توان برای شهر انجام داد را در آن تشریح کرد.

کلائی تاکید کرد: علی رغم اینکه شهرداری مشهد وضعیت مناسبی نسبت به سایر کلانشهرهای کشور دارد، نباید از تکانه های اقتصادی غافل شویم تا با تمرکز بر روی این موضوع نظام برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم.

پیگیری سیاست‌های مرتبط با اصلاح الگوی مصرف و تکانه‌های اقتصادی

«جمال حسن‌بارانی» مدیرکل برنامه، بودجه و ارزیابی عملکرد شهرداری مشهد نیز در این نشست با اشاره به نمودار بودجه جاری شهرداری مشهد گفت: خط رشد نمودار بودجه جاری شهرداری مشهد قابل مقایسه با سایر شهرهای کشور نیست.

وی با بیان اینکه شهرداری مشهد با هزینه جاری کمتر، موفق به جلب رضایت شهروندان شده است، افزود: شهرداری مشهد در حوزه عمرانی پروژه‌های خوبی را در دو سال گذشته علی رغم مشکلات اقتصادی و شرایط رکود اجرایی کرده است.

مدیرکل برنامه، بودجه و ارزیابی عملکرد شهرداری مشهد با بیان اینکه کارگاه‌های عمرانی در شهر مشهد فعال و پیشرفت پروژه‌ها قابل توجه بوده است، تصریح کرد: یکی از چرخ دنده‌های تأثیرگذار، پیگیری سیاست‌های مرتبط با اصلاح الگوی مصرف و تکانه‌های اقتصادی است.

حسن‌بارانی ادامه داد: مشهد تنها کلانشهری است که برای تعدیل نرخ ارز، جلسات کارشناسی برگزار کرده که خروجی آن تبدیل به مصوبه و قانون شده است.

وی با ابراز خرسندی از اینکه در دوسال اخیر پروژه‌های عمرانی شهرداری مشهد با مشکلی مواجه نبوده است، گفت: خوشبختانه نظام اداری شهرداری مشهد نسبت به سیاست‌های تدوین شده در مدیریت شهری پاسخگو شده است.

مدیرکل برنامه، بودجه و ارزیابی عملکرد شهرداری مشهد اظهار کرد: رویکرد ما به اقتصاد مقاومتی، تکانه‌های اقتصادی است؛ البته در پیشبرد بعضی از سیاست‌ها پیشرفت های خوبی به دست آمده، اما در تکانه‌های اقتصادی، شهرداری مشهد همچنان ضعیف است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری مشهد در بخش اصلاح الگوی مصرف اقدامات خوبی انجام داده، همچنین در نظام‌های اداری، پاسخگویی و شفافیت که در حوزه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است پیشرفت های خوبی حاصل شده، اما نگرانی اصلی تکانه‌های اقتصادی است که تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی در نظام اداری شهرداری توجه کافی نسبت به آن صورت گیرد.

حسن‌بارانی تأکید کرد: اگر تکانه‌های اقتصادی در آینده براساس عوامل مختلف وجود داشته باشد، خروجی و بازخورد سیستم در ارتباط با این تکانه‌ها باید به گونه‌ای باشد که انعکاس ناامیدانه برای شهر و شهروندان نداشته باشد.

وی یکی از دیگر اقدامات در حوزه اقتصاد مقاومتی را اجرای طرح های نوآورانه در مشهد عنوان کرد و گفت: حوزه فاوا در بخش سامانه تلاش‌های زیادی انجام داده که ثمره آنها در سامانه «فاش» خودنمایی می‌کند.

مدیرکل برنامه، بودجه و ارزیابی عملکرد شهرداری مشهد با بیان اینکه در بخش آموزش منابع انسانی همکاری‌های خوبی برای آموزش ضمن خدمت نیروها انجام شده است، گفت: در بخش ارزیابی عملکرد نیز تلاش شده سامانه‌های مربوطه را مبتنی بر شاخص‌ها طراحی کنند تا اولویت‌های سیاست اقتصاد مقاومتی در شهرداری مشهد عملیاتی شود.

کد خبر 401349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.