سپاهان شانس اول قهرمانی در هر سه جام است/ مربیان داوران را علت باخت می دانند!

بک کارشناس فوتبال گفت: اگر صحبت های تمام مربیان تیم های حاضر در لیگ برتر را بایگانی کنند و در پایان لیگ در کنار هم قرار دهند، متوجه می شویم که تمام مربیان اگر نتیجه نگرفته باشند به سراغ داور می روند!

به گزارش خبرنگار ایمنا، قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا  _ سه‌شنبه ۱۹ آذرماه_  در مالزی برگزار شد که سپاهان همرا با تیم های السد قطر و النصر عربستان در گروه D این رقابت ها قرار گرفت.
به همین علت خبرنگار ایمنا گفت و گویی را با حسین چرخابی کارشناس فوتبال و سرمربی اسبق تیم فوتبال سپاهان انجام داده است که در ادامه می خوانید:

نظرتان در خصوص قرعه کشی مسابقات آسیایی چیست؟

مسابقات فوتبال آسیایی را نمی توان پیش بینی کرد، برای مثال ممکن است یک تیم به عنوان تیم اول کشورش به مسابقات آسیایی راه پیدا کند، اما در فصل جدید در جایگاه دهم قرار گیرد؛ همچنین مسابقات آسیایی در دو مرحله انجام می شود و ممکن است در مرحله دوم بازیکنان تغییر کنند، بنابر این نمی شود حساب ویژه روی قرعه کشی انجام شود و پیش بینی کرد.

باتوجه به قرارگرفتن سپاهان در گروه مرگ بازی های آسایی، شانس سپاهان برای صعود تا چه حدی است؟

گروهی که سپاهان در آن قرار دارد، گروه سختی است. سپاهان تیم خود را برای قهرمانی در سه تورنمنت لیگ، جام حذفی و بازی های آسیایی بسته است. سپاهان در بازیکن گیری خوب عمل کرده و در هر پست دو بازیکن عالی دارد.
این تیم با اضافه کردن یک فوروارد و یک دفاع وسط می تواند یکی از فینالیست های بازی های آسیایی باشد.

باتوجه به مصدومان زیاد سپاهان و نبودن عزت پور قاز و نقی زاده، آیا سپاهان در نیم فصل بازیکنان جدیدی جذب می کند؟

نیم فصل برای نقل و انتقلات است تا تیم هایی که با مصدومیت یا محرومیت بازیکنان رو به رو شده اند، بتوانند بازیکنان جدید جذب کنند، سپاهان نیز مستثنی نیست. در جریان دقیق مصدومیت های بازیکنان نیستم، اما فکر می کنم یک یا دو بازیکن به تیم اضافه شوند.

به نظر شما سپاهان با مربیگری امیر قلعه نوعی می تواند به قهرمانی دست یابد؟

سابقه درخشان امیر قلعه نوعی به عنوان پر افتخارترین مربی ایران مشخص است. قطعا سپاهان برای قهرمانی با او قرار داد بسته است؛ سپاهان با قلعه نوعی برای قهرمانی شانس زیادی دارد.

نظر شما در مورد تاکتیک و برنامه ریزی امیر قلعه نوعی در بازی ها چیست؟

برنامه ریزی و تاکتیک هر مربی برای تیم خود متفاوت است. به طور مثال یک تیم با پاس های کوتاه و روی زمین کار می کند، در مقابل تیم دیگری با ارسال های بلند رو به جلو و بازی هوایی به مصاف حریفان می رود؛ هر تاکتیک قابل احترام است و علاقه مندان خود را دارد.

علت افت کی روش استنلی در این فصل را چه می بینید؟

دیر اضافه شدن کیروش به تیم باعث شد تا او نتواند به شرایط مطلوب و هماهنگی مناسب با تیم برسد و به همین علت افت کرده است. همچنین تیم های دیگر بعد از مدتی دست بازیکنان را می خوانند.

تفاوت بین دیاباته و کیروش در بازی روی زمین است. دیاباته روی زمین نمایش عالی دارد و در نبرد های هوایی خوب است، اما کیروش استنلی در نبرد های هوایی عمل کرد فوق العاده ای دارد و روی زمین نمی تواند خوب کار کند، اگر تیمی جلوی استنلی را در دریافت های هوایی ببندد بازی کردن برای او سخت می شود.

چرا حواشی زیادی در مورد داوری بازی های تیم سپاهان وجود دارد؟

متاسفانه در ایران بخاطر عدم حمایت فدراسیون از داور ها، آن ها در زمین می ترسند و در جریان بازی تحت تاثیر قرار می گیرند و نمی توانند قضاوت مناسبی داشته باشند؛ این اشتباهات گاهی به نفع یک تیم در یک مسابقه است.

اگر اصحاب رسانه‌ کنفرانس ها و صحبت های تمام مربیان تیم های حاضر در لیگ را بایگانی کنند و در پایان لیگ در کنار هم قرار دهند، متوجه می شویم که تمام مربیان اگر نتیجه نگرفته باشند به سراغ داور می روند!
در ایران داور ها قدرتی ندارند و بعد از بازی اولین عامل باخت تیم ها شناخته می شوند در صورتی که در کشور هایی که فوتبال پیشرفته ای دارند مربیان هیچگاه  حق حرف زدن در مورد داور را ندارند.

قطعا هیچ داوری با قصد و نیت خاصی قضاوت نمی کند. همان طور که بازیکن بهترین بازی خود را انجام می دهد  و مربی بیشترین تلاش خود را می کند تا تیمش قهرمان شود، داور نیز برای دیده شدن و رفتن به رده های بالاتر تلاش خود را می کند که قضاوت خوبی را انجام دهد. همه داور ها ممکن است اشتباه کنند و یک روز به نفع یک تیم و روز دیگر به نفع تیم دیگری سوت بزنند، اما قصد و دید رنگی ندارند. وقتی فدراسیون از داور ها حمایت کند، داور با خیال آسوده تر سوت می زند و اشتباهات داوری کم تر می شود.

با توجه به بازی های سپاهان شانس قهرمانی سپاهان در نیم فصل را چه مقدار می بینید؟

بر اساس امار و ارقام شانس سپاهان برای صدر نشینی در نیم فصل بیشتر از دیگر تیم ها است. سپاهان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در هر سه جام است. 

در مورد حواشی بازی سپاهان و تیم پدید و اتفاقاتی که برای امیر قلعه نوعی افتاد، چه نظری دارید؟

متاسفانه فوتبال ما به جایی رسیده است که هرکسی راحت هرچه می خواهد می گوید. بایستی محکم در مقابل مسایل این چنینی ایستاد و فدراسیون فوتبال اجازه ندهد باشخصیت مربی و یا تیمی بازی شود. با نظارت و سختگیری می شود جلوی این حواشی را گرفت.

لیگ امسال را چه طور می بینید؟

همه بازی های لیگ برای تمام تیم ها سخت است و تمام تیم ها با تمام قوا به میدان می روند. امتیازات بسیار به هم نزدیک به هم است و لیگ پویایی را شاهد هستیم. نگرانی ها بیشتر در خصوص شاهین بوشهر بود ولی بخوبی در مقابل صنعت نفت ایستاد و بازی های خوبی را به نمایش گذاشته است.

کد خبر 401347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.