اعتبار لازم برای دیواره سازی مسیر رودخانه ۲ روستای گلپایگان تخصیص یابد

فرماندار گلپایگان گفت: برای دیواره سازی مسیر رودخانه‌ روستای زرنجان و وانشان ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار درخواست دادیم که علی رغم مکاتبات صورت گرفته اما هنوز تخصیص داده نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از گلپایگان، حسین یارمحمدیان در جلسه مدیریت بحران شهرستان اظهار کرد: لایروبی مسیل سیل‌ها از اقداماتی است که با امکانات شهرستان انجام شده است‌.

یارمحمدیان با تأکید بر مجهز شدن بخش امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مقابله با وقوع سیل در شهرستان، تصریح کرد: با وجود بارندگی‌های سیل آسا در فروردین ماه سال جاری اما اتفاقی در شهرستان رخ نداد.

وی گفت: برای دیواره سازی رودخانه‌ روستای زرنجان و وانشان ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار درخواست کردیم که علی رغم مکاتبات متعدد، اما هنوز تخصیص داده نشده  که تقاضای رسیدگی داریم.

فرماندار گلپایگان گفت: باتوجه به مکاتبات قبلی تمام ادارات باید وسایل نقلیه رادر اختیار فرمانداری قرار دهند و همچنین مدیریت منابع آب شهرستان پیگیری لازم را انجام دهد که قبل از پایان سال پروژه‌ها و ادامه روند لایروبی‌ها تکمیل شود.

۱۲ روستای شهرستان در معرض سیل قرار دارد

در ادامه علیرضا ناطقی، مدیر بنیاد مسکن گلپایگان گفت: امسال ۱۷ میلیارد تومان اعتبار بهسازی در اختیار قرار داده شد که به ۱۸۰۹ مورد وام پرداخت شده است.

مدیر بنیاد مسکن گلپایگان با بیان اینکه اعتبارات خسارت سیل در دو سال اخیر به ترتیب سال گذشته یک میلیارد و ۱۵۵ میلیون تومان بوده که ۱۰۵ فقره وام ۱۰ و ۱۵ میلیون تومانی پرداخت شده است، افزود: امسال ۵۲ فقره وام به میزان ۷۸۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

ناطقی با بیان اینکه ۱۲ روستای شهرستان در معرض خطر سیل قرار دارند که ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار برای سیل بند این روستاها نیاز است، گفت: ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار برای سیل بند زرنجان نیاز که تاکنون تخصیص داده نشده است.

کد خبر 401330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.