کیهانی: قوانین انتخابات باید اصلاح شود

دبیر حزب ندای ایرانیان منطقه اصفهان گفت: حضور افراد بی پشتوانه در انتخابات مجلس و حتی ورود این افراد بدون تفکر و شناسنامه سیاسی به مجلس شورای اسلامی باعث ایجاد فجایعی می شود که آبروی مجلس را می برد.

محمد کیهانی در گفت و گو با ایمنا پیرامون انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس قانون اساسی هر شخصی می تواند در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کند این موضوع سبب شده تا افرادی ناآشنا به این حوزه وارد انتخابات شوند؛ اگرچه باید آزادی افراد حفظ شود، اما قانون انتخابات نیز باید اصلاح شود.

وی افزود: در برخی کشورها داوطلبان حضور در انتخابات باید تاییدیه هایی را کسب کنند؛ در کشورهایی دیگر نیز نامزدهای انتخابات موظفند ۵۰ هزار امضا از شهروندان جهت ثبت نام در انتخابات کسب کنند. ازدحام در ثبت نام انتخابات به دلیل این است که شعارهای انتخاباتی برخی از نمایندگان به عوام نزدیک و کمتر مباحث کارشناسی در این شعارها دیده می شود از همین رو هرکسی خود را در قامت این شعارها می داند و در انتخابات شرکت می کند.

دبیر حزب ندای ایرانیان اصفهان با بیان اینکه این اتفاق باعث دشواری نظارت می شود و از طرف دیگر فضای انتخابات را آلوده می کند، ادامه داد: حضور افراد بی پشتوانه در انتخابات مجلس و حتی ورود این افراد بدون تفکر و شناسنامه سیاسی به مجلس شورای اسلامی باعث ایجاد فجایعی می شود که آبروی مجلس را نیز می برد؛ بنابراین قوانین انتخاباتی باید اصلاح شود.

کیهانی تصریح کرد: در برخی موارد می خواهیم "پز دموکراسی" را بدهیم در نتیجه از اصلاح برخی قوانین دوری می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: برخی نمایندگان به جای اینکه به عدالت طلبی و تنظیم قوانین بپردازند با رفتارهای پوپولیستی به دنبال جمع آوری رای برای دوره های آینده هستند؛ متاسفانه این رفتارها باعث از بین رفتن حرمت جایگاه های سیاسی می شود و از همین رو هرکسی به خود اجازه می دهد بدون توانمندی لازم و سابقه مرتبط در انتخابات ثبت نام کند.

کد خبر 401326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.