گله‌مندی هاشمی از عملکرد مدیریت بحران شهرداری در موضوع انتشار بوی نامطبوع

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در جریان انتشار بوی نامطبوع در تهران از تشکیلات مدیریت بحران شهرداری گله مندی داریم زیرا عملکردشان مطلوب نبود.

به گزارش ایمنا، محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به جلسه ای با معاون اول رییس جمهور گفت: این جلسه بعد از هیئت دولت برگزار شد تا همه اعضای مهم حضور داشته باشند خواسته ما مطرح شد و مشخصا می خواستیم تا مصوبات درخصوص حمل و نقل عمومی به اجرا گذاشته شود البته تنگناها را می دانیم اما قرار شد بخشی از این مصوبه مورد اجرا قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: سه هزار اتوبوس برای تهران و سه هزار تا برای سایر کلانشهرها نیاز است که قرار شد اجرایی شود.

وی ادامه داد: در این جلسه تنگناها بار دیگر مطرح شد، اما خوشبختانه تصمیمات خوبی گرفته شد و اعضای آن جلسه همگی راضی بودند.

محسن هاشمی با بیان اینکه این جلسه به یک صورت جلسه باید تبدیل می شد که من هنوز متن آن صورتجلسه را ندیده ام، گفت: این جلسات همیشه خوب بوده، اما اینکه چه چیزی در صورتجلسه مکتوب می شود مهم است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای ساخت اتوبوس ۹ ماه زمان نیاز داریم و اگر خوب عمل کنیم حتما به سال آینده همین ایام خواهد رسید و شاهد ورود اتوبوس های جدید خواهیم بود.

وی در پاسخ به این موضوع که مردم امروز در متروها در تنگنا هستند، گفت: مترو شبکه وسیعی است البته ازدحام در مرکز شهر داریم و از ۲۰۰ کیلومتر متروی تهران تنها ۲۰ کیلومتر دارای ازدحام است و بیشتر این ازدحام هم در ایستگاه های تقاطعی است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: البته باید تعداد واگن ها را بیشتر کنیم و از طرفی هم مردم باید قوانین مربوط به ورود و خروج به قطار را رعایت کنند و اگر این موضوع رعایت شود زمان مسافرگیری کاهش پیدا می کند و سرفاصله قطارها هم کم می شود.

محسن هاشمی تصریح کرد: کارخانجات واگن سازی امروز با ظرفیت بیست درصدی کار میکنند در حالی که رهبری به افزایش تولید داخلی اصرار داشته اند و باید فکری به حال این موضوع شود.

وی گفت: بحث حمل و نقل عمومی در کشور خیلی جدی گرفته نشده است سیستم مترو یک سیستم بهم پیوسته است و اگر جایی یک مشکلی رخ بدهد این به کل سیستم وارد می شود.

وی با اشاره به سرانجام بوی نامطبوع در تهران گفت: از تشکیلات مدیریت بحران شهرداری تهران گلایه داریم زیرا لازم بود یک جلسه ویژه ای برگزار می‌شد.

محسن هاشمی گفت: بحران نباید حتما منجر به کشته شدن افراد بشود تا تشکیل جلسه بدهند بلکه باید برای همین موضوع یک جلسه ای تشکیل می دادند.

وی با بیان اینکه در شهرداری گفته می شود که پولی برای خرید تجهیزات مورد نظر در خصوص بوی نامطبوع وجود ندارد، گفت: باید اولا بررسی ها انجام شود ببینیم منبع این بو کجاست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در این خصوص اولا باید منشأ بو معلوم شود و سپس درخصوص‌تجهیزات و بودجه صحبت شود.

کد خبر 401319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.