آزادسازی ۳۰۰ کیلومتر از حریم و بستر رودخانه‌ در استان اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: با همکاری قوه قضائیه ۲۰۰ ادوات حفر چاه غیر مجاز توقیف و پنج هزار چاه غیر مجاز مسدود شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از گلپایگان، منصور شیشه فروش شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان گلپایگان، با بیان اینکه اعضای ستاد مدیریت بحران براساس قانون باید به صورت لحظه‌ای عمل کنند، اظهار کرد: در راستای قانون مدیریت بحران تمام دستگاه‌ها طرح‌های مطالعاتی بلند مدت را در جهت جلوگیری از وقوع سیل به فرمانداری تحویل دهند.

وی تأکید کرد: شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و بنیاد مسکن با نماینده منابع امور آب موظف هستند مسیر سیل را بررسی کنند.

شیشه فروش تصریح کرد: باتوجه به اینکه امسال ۱۱ نفر براثر استنشاق گاز مونوکسید کربن در استان فوت شدند هلال احمر و اداره گاز باید بیش از پیش  استفاده صحیح از وسایل گرمایشی را به مردم در اولویت آموزش دهند.

وی با بیان اینکه امسال در سطح استان ۱۹۰۰ کیلومتر مطالعات حریم و بستر رودخانه‌ها تهیه شد، اظهار کرد: آزاد سازی ها در ۳۰۰ کیلومتر از حریم و بستر رودخانه‌ها انجام شده است به طوری که ۵۰ ویلا در حریم رودخانه باغ‌بهادران با همکاری قوه قضائیه تخریب شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: در حادثه سیل فروردین ماه سال جاری ۳۵ هزار میلیارد تومان خسارت وارد شد که علت اصلی آن عدم تصرف حریم و بستر رودخانه‌ها بود.

وی با اشاره به معضل فرونشست در استان اصفهان تصریح کرد: براساس مطالعات زمین شناسی فرونشست زمین در دشت اصفهان، کاشان، مهیار، برخوار و گلشهر گلپایگان به علت برداشت ۲۰ سال بی‌رویه آب از سفره‌های زیر زمینی است.

شیشه فروش گفت: با همکاری قوه قضائیه ۲۰۰ ادوات حفر چاه غیر مجاز توقیف و پنج هزار چاه غیر مجاز مسدود شد و در این راستا ۷۰۴ هزار کنتور هوشمند برای کنترل اب چاه‌ها نصب شده است.

کد خبر 401316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.