ارایه گزارش سالانه بدهی‌ها و مطالبات سال ۱۳۹۷ دولت به رییس جمهوری

چهارمین گزارش سالانه بدهی‌ها و مطالبات دولت و شرکت‌های دولتی در سال ۱۳۹۷توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی به رییس جمهوری ارایه شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت اقتصاد،  تاکنون بیش از یکصد هزار فقره گزارش مربوط به بیش از ۳۵۰۰ نقطه گزارشگری (واحد گزارشگر) بوسیله سامانه مدیریت اطلاعات بدهی‌ها و مطالبات دولت (سماد) دریافت شده که مبنای تهیه گزارش ها مجموعه دولت و شرکتهای دولتی بوده است.

براساس قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، گزارش بدهی ها و مطالبات دولت برای دوره سالانه ۱۳۹۷ (به عنوان چهارمین گزارش سالانه)، به همراه لایحه بودجه سالانه ۱۳۹۹ کل کشور به منظور ارایه به مجلس شورای اسلامی، در معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور (مرکز مدیریت بدهی ها و دارایی های مالی عمومی) تهیه و برای رییس جمهوری ارسال شد.

بر اساس این گزارش، به منظور گرداوری و گزارش ارقام بدهی ها و مطالبات دولت و شرکت های دولتی در اجرای قانون یاد شده، از آبان ماه سال ۱۳۹۲ تاکنون بالغ بر ۱۹ فقره گزارش بدهی ها و مطالبات در مقاطع سه ماهه و سالانه برای مراجع قانونی ذیربط توسط مرکز مدیریت بدهی ها و دارایی های مالی عمومی و با همکاری ادارات کل امور اقتصادی و دارایی استانها تهیه شده است.

 فرآیند اخذ اطلاعات طبق بخشنامه معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور از سال ۱۳۹۵ تاکنون به شیوه الکترونیکی و بوسیله سامانه یاد شده برقرار است.

کد خبر 401312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.