برچسب مواد غذایی چه تاثیری در کاهش وزن دارد؟

بررسی‌های اخیر محققان نشان می‌دهد شیوه برچسب‌زدن مواد غذایی می‌تواند بر میزان کالری دریافتی افراد تاثیر بگذارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با وجود این که میزان کالری مواد غذایی روی بسته‌بندی آن‌ها نوشته شده، اما این اعداد برای بسیاری از افراد بی‌معنا است؛ موضوع قابل توجه اینکه اطلاعات موجود روی بسته‌بندی مواد غذایی می‌تواند به مصرف‌کننده کمک کند تا در مورد خرید محصولات، تصمیم آگاهانه بگیرد.

محققان در حال بررسی عوامل مربوط به چاقی هستند. حال اگر آن‌ها بتوانند به نحوی برچسب مواد غذایی را طراحی کنند که بر انتخاب غذایی افراد تاثیر بگذارد، می‌توانند از مشکل چاقی و افزایش وزن به طور موثری جلوگیری کنند.

یکی از این راهکارها سیستم برچسب زدن PACE است؛ در این روش، برچسب مواد غذایی نشان می‌دهد که فرد مصرف‌کننده برای سوزاندن کالری موجود در غذای مورد نظر خود باید چه مدت بدود یا راه برود. این اطلاعات به خریدار کمک می‌کند تا تصمیم بگیرد آیا دریافت قند افزودنی، ارزش دارد یا خیر.

گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی تاثیر برچسب مواد غذایی بر کاهش کالری دریافتی، نتایج  ۱۵ مطالعه را بررسی کردند. این مطالعات شیوه برچسب زدن PACE را با روش‌های دیگر مقایسه می‌کرد. طی انجام این مطالعه استفاده از روش برچسب زدن PACE روی مواد غذایی و نوشیدنی‌ها باعث شد افراد شرکت کننده در هر وعده غذایی خود به طور میانگین ۶۵ کالری کمتر مصرف کنند.

به نظر می‌رسد با استفاده از روش PACE می‌توان مقدار کالری دریافتی روزانه را تقریبا به میزان ۱۹۵ واحد کاهش داد. از آن‌جایی که در دنیای امروز چاقی مفرط بسیار رواج پیدا کرده است، این روش ساده می‌تواند راهکاری موثر برای آگاهی از کالری دریافتی روزانه و کاهش وزن باشد، اما مطالعات بیشتر برای بررسی مزایای استفاده از روش PACE نیاز است.

نتایج این مطالعه در مجله Epidemiology & Community Health  منتشر شده است.

کد خبر 401309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.