خانواده‌ها نقش محوری در گرایش به نماز دارند

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان گفت: آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند در زمینه نماز فرهنگ سازی موفق باشد و چراکه خانواده‌ها چراکه نقش محور و موثری در این زمینه دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از خوانسار، حجت الاسلام ابراهیم رنجبر امروز (یکشنبه) در اجلاس شهرستانی نماز با محوریت آموزش و پرورش، اظهار کرد: آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند در زمینه نماز فرهنگ سازی موفق باشد و چراکه خانواده‌ها چراکه نقش محور و موثری در این زمینه دارند.

وی افزود: اگر والدین به نمازخواندن به ویژه اول وقت اهمیت دهند فرزندان اهمیت بیشتری به نماز خواهند داد و با این شکل و شیوه و سبک زندگی رشد می‌یابد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان با بیان اینکه خداوند نماز خواندن را بر همه ادیان الهی واجب کرده است، تصریح کرد: ارتباط با خدا موجب دوری از فساد اخلاقی و گناه می‌شود.

وی با بیان اینکه خداوند پنج مؤلفه اصلی برای سبک زندگی انسان در قرآن تعریف کرده که تمام این مؤلفه ها در نماز آمده است، افزود: اگر بتوانیم خودمان و فرزندان و جامعه و اجتماع را با این پنج مؤلفه رشد دهیم جامعه اسلامی، دینی و متدین ساخته می‌شود.

رنجبر تأکید کرد: نخستین مؤلفه‌ سبک زندگی خدا محوری است یکی از فلسفه‌های پایش دین نماز است.

وی با بیان اینکه خداوند نماز را در زندگی انسان قرار داده تا پل ارتباطی بین بنده و خالق قطع نشود، گفت: خدا محوری، آخرت گرایی، عمل به فرائض دینی و اسلامی و مباحث اقتصادی از مولفه‌های سبک زندگی اسلامی است تا از آسیب‌های اجتماعی در امان باشیم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان با بیان اینکه دین اسلام فردی نیست بنابراین اهمیت دادن به نماز جماعت باید در محوریت قرار گیرد، گفت: مباحث اقتصادی و عبادی به هم گره خورده اند بنابراین عبادت با رزق حرام نتیجه بخش نیست.

کد خبر 401290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.