تخلفات اعضای شوراها در هیات حل اختلاف بررسی شود

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رسیدگی به تخلفات اعضای شورای شهر و روستاها می‌تواند ابتدا به هیات حل اختلاف ارجاع داده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح‌الله معین پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در یکصد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: شورای شهر منتخب مردم بوده و ریشه در قانون اساسی دارد، بنابراین بخشی از مسائل شهر باید از طریق شوراها حل شود چون ما اعضای شورای شهر هستیم نه شهرداری و ممکن است همین امر سبب باز شدن باب اعتراص شود.

وی افزود: طبق قانون یکی از وظایف هیات حل اختلاف رسیدگی به تخلفات اعضای شورای شهر و روستاها بوده و شکایت‌هایی که از اعضای شوراها می‌شود چنانچه متضمن عناوین کیفری شود، می‌تواند ابتدا به این هیات ارجاع داده شود.

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه این اقدامات، کارایی شوراها را بیشتر می‌کند، تصریح کرد: احکامی که درباره اعضای شورای شهر به‌خاطر اقدامات و اظهاراتشان صادر می‌شود چون از این طریق صادر نشده، نهاد قضایی در اذهان عمومی متهم به رعایت نکردن جایگاه شورا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ماده واحده‌ای وجود دارد که در ازای اراضی در اختیار دستگاه‌ها باید پول آن پرداخت شود، خاطرنشان کرد: برخی از دادخواست‌ها که به مدیریت شهری ارسال شده، ادعای وقف و خلعیت از خیابان فردوسی است؛ این خیابان مربوط به دوره قاجار است و اصلا امکان پیدا کردن اسناد تملک آن در شهرداری وجود ندارد.

معین اضافه کرد: درخصوص تملکاتی که توسط اداراتی مثل راه و ترابری انجام شده نیز گرفتار این چالش هستیم و هزینه‌های بسیاری را متحمل می‌شویم که امیدوارم برای اصلاح این رویه روشی توسط دادگستری استان اتخاذ شود.

کد خبر 401281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.