انتقال رویکرد محصول محوری به سلیقه محوری در مد و لباس

مدیر کل امور بانوان استانداری گفت: طراحان با همتی که دارند در حوزه لباس و مد، باید رویکرد محصول محوری را به سلیقه محوری انتقال دهند تا خانواده ها و دانش آموزان قدرت انتخاب داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نمایشگاه لباس من ایرانیم امروز _یک شنبه ۲۴ آذر ماه_ افتتاح شد. شادی فضلی، مدیر کل امور بانوان استانداری در مراسم افتتاح این نمایشگاه اظهار کرد: طراحان لباسان رسالت خطیری را برعهده دارند چرا که وظیفه دارند دانشی که در محیط دانشگاه فراگرفتند با فرهنگ ایرانی اسلامی عجین و به بازار پوشاک عرضه کنند.

وی افزود: در سالی که پشت سر گذاشتیم  تولید پایه اساس پیشرفت و مقابله با تحریم و تهدید های دشمن است همواره در بیانات مقام معظم رهبری به این موضوع تاکید شده که نقش خطیر طراحان بسیار محرز است به منظور ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی و استفاده از ظرفیت های طراحان  بزرگوار قدم شایسته و فراخور اصفهان را در این زمینه داشته باشیم .

فضلی خاطرنشان کرد: اصفهان در همه مسائل پیشرو است و انتظار می‌رود که طراحان با همتی که دارند در حوزه لباس و مد، رویکرد محصول محوری را به سلیقه محوری انتقال دهند تا خانواده ها و دانش آموزان قدرت انتخاب داشته باشند و برای هر ذائقه شرایط مناسب فراهم شود.

استفاده از المان های شهری در لباس

در ادامه این مراسم سمیه شفیعی اظهار کرد: در این نمایشگاه طراحان براساس المان های ایرانی و سلایق و علایق خود هر کدام یک مطیف المان و  پترن کشورمان را انتخاب و به روزرسانی کردند تا بتوانند لباسی را طراحی کنند که نماد ایرانی و هویت ملی را داشته باشد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در کنار آن روی نماد شهری زوم شده و با تکنیک های مختلف لیزر، مولتی استار، اپلیکر چل تکه آثارشان را تولید کردند.

وی افزود: این حرکت قشنگی است که المان های شهری را به معرض نمایش بگذاریم؛ ما در کشوری با پتانسیل قوی زندگی میکنیم که از هر دریچه به این پتانسیل نگاه کنیم منابعی از ایده در تاریخچه غنی این سرزمین نهفته است.

تفکرات سنتی را به روز رسانی کنیم

همچنین مهدی مزروعی، رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای شهر اصفهان در این مراسم با بیان اینکه قرار بود این نمایشگاه روز نکوداشت اصفهان برگزار شود، اظهار کرد:  شاه کلید و رمز موفقیت مدیریت  شهری در پیشبرد و بازشناسی هویت در روز اصفهان این است که مردم درگیر این مسئله شوند تا این معنا و مفهوم تثبیت شود.

وی با اشاره به همکاری بخش خصوصی و نهادهای عمومی در برگزاری این نمایشگاه افزود: مشارکت خوبی  بین بخش خصوصی و عمومی در بحث پوشش که همه به اهمیت و حساسیت آن واقفید به وجود آمده است.

مزروعی خاطرنشان کرد: سنت گرایان زمانی افراد پیشرو جامعه خود بودند و باید تلاش کنیم گزاره ها و اشکال و تفکرات سنتی را مطابق با نیاز های قشر امروز مدرن ترجمه و به روز رسانی کنیم تا با استقبال مخاطبان و مصرف کنندگان روبرو شویم و این هنر هنرمندان است که شکل‌ها طبق نیازهای مدرن در زندگی امروز وارد شود.

همچنین فاطمه زارع، دستیار شهردار اصفهان در امور بانوان و خانواده اظهار کرد: خروجی نمایشگاهی که در شهریور ۹۷ با عنوان منشور لباس ایرانی به همت ارشاد و سازمان های مردم نهاد مختلف استانداری و دانشگاه ها برپاشد، برگزاری نمایشگاه‌های مفهومی و فصلی بود. 

وی افزود: نباید این نمایشگاه ها را نادیده بگیریم چرا که می تواند خروجی خوبی داشته باشد و موقعیت های مختلف را برای نشان دادن فرهنگ به مهمانان خارجی فراهم کند.

کد خبر 401268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.