روند قیمت طلا صعودی و بدون نوسان قابل توجه است

طلا در هفته های گذشته قیمت صعودی داشته است اما در نهایت شاهد بازگشت قیمت ها هستیم. البته در نظر داشته باشیم که بازار طلا همچنان صعودی است.

به گزارش ایمنا، در هفته های اخیر بازدهی بازارها بدین ترتیب بوده است: بورس بازدهی مثبت ۵٫۲ درصدی، دلار بازدهی مثبت ۱٫۵ درصدی، طلا بازدهی منفی ۱٫۲ درصدی و سکه هم بازدهی مثبت ۲٫۵ درصدی(تحلیل تکنیکال سکه امامی).

در همین حال، رئیس اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت طلا تا پایان هفته نوسان دارد یا خیر؟ گفت: تمام توجه مسئولان این است که قیمت دلار و طلا در ماه‌های پایانی سال آرامش نسبی داشته باشد. بنابراین قیمت طلا تا پایان این هفته نمی‌تواند نوسان آزاردهنده‌ای داشته باشد.

ابراهیم محمدولی افزود: البته نوسان دوباره در بازار طلا و سکه ممکن است که این بازار را راکد کند و میزان داد و ستدها را به حداقل برساند. طبق بررسی‌ها در دو هفته گذشته داد و ستد در بازار طلا و سکه رونق گرفت و این در حالی است که در یک هفته گذشته میزان تقاضا در بازار به حداقل رسید.

روز گذشته سکه امامی پس از رسیدن به سطح هدف ما در ۴۵۲۵۰۰۰ تومان موفق به گذر از این سطح نشده و نزول قدرتمندی داشت.

سکه امامی مدتی تحت فشار صعودی بوده است و شاهد روند صعودی در قیمت بودیم از این‌رو بازگشت قیمت و اصلاح بخشی از صعود طبیعی است.

روز گذشته شاهد نزول قیمت تا سطح حمایت ۴۳۱۷۰۰۰ تومان بودیم. برای دوره های پیش رو در انتظار ادامه نزول تا سطح ۴۲۷۶۰۰۰ خواهیم بود.

اندیکاتور RSI از ادامه نزول قیمت حمایت می‌کند. شرط ادامه نزول شکست سطح حمایت ۴۳۱۶۰۰۰ و تثبیت قیمت زیر آن است.

با توجه به نزدیک شدن به شب یلدا، در روزهای پایانی هفته جاری احتمال زیاد شدن قیمت طلا را خواهیم داشت.

منبع: سایت طلا

کد خبر 401258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.