۵۰ درصد منطقه ۳ بافت تاریخی است

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با بیان اینکه ۵۰ درصد این منطقه بافت تاریخی است، گفت: در این منطقه برای ساخت و ساز با محدودیت ارتفاعی نیز رو به رو هستیم به طوری کهبرای ۴۵ درصد این منطقه می‌توانیم تنها پروانه ساخت زیر سه طبقه صادر کنیم.

حسین کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه ۲۶۳ هکتار از منطقه سه در بافت فرسوده واقع شده و مرکز تاریخی شهر اصفهان رتبه دوم بافت فرسوده شهر اصفهان را دارد، اظهار کرد: پس از منطقه ۱۴، منطقه سه بیشترین بافت فرسوده شهر را در خود جای داده به طوری که ۱۱.۴ درصد از کل بافت فرسوده شهر در این منطقه است.

وی با بیان اینکه در دل بافت فرسوده منطقه سه خانه‌های تاریخی زیادی وجود دارد، گفت: برخی خانه‌های قدیمی این منطقه دستخوش اتفاقات ناگواری شده، از این رو وضعیت آن‌ها نگران کننده است، اما با توجه به بحث مالکیت خصوصی و ثبت تاریخی خانه‌ها، امکان ورود شهرداری برای رفع مباحث مختلف آنها دشوار است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان تاکید کرد: یک مدیریت واحد شهری برای کنترل خانه‌های تاریخی نیاز است، زیرا دستگاه‌هایی همچون میراث فرهنگی، اوقاف، شهرداری و دیگر دستگاه‌های متولی می‌توانند با همکاری هم خانه‌های تاریخی شهر را نجات دهند.

وی خاطرنشان کرد: توجه به خانه‌های تاریخی تأثیر زیادی در افزایش جذب گردشگر همچنین رونق اقتصادی دارد، از این رو شهرداری منطقه سه آماده هر گونه همکاری برای احیا و مرمت خانه های تاریخی است.

وی با بیان اینکه میز خدمت برای تکریم ارباب رجوع در منطقه سه تشکیل شده است، اظهار کرد: بنا بر تاکیدات شهردار اصفهان، تلاش می‌کنیم در کمتر از ۱۵ مرحله، صدور پروانه ساختمانی برای متقاضیان ساخت و ساز در منطقه انجام شود؛ البته سیستم محاسبات منطقه به صورت سیستم مکانیزه سرای هشت همراه با ارائه فاکتور است.

کد خبر 401257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.