انتشار فراخوان مناقصه لندفیل پزشکی مطمئن در آینده نزدیک

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه لندفیل پزشکی مطمئن در مسیر احداث است، گفت: با اتمام طراحی لندفیل مطمئن پزشکی، فراخوان مناقصه آن به زودی از طریق سازمان مدیریت پسماند اصفهان منتشر خواهد شد.

فرشاد مستأجران در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به منظور مدیریت هرچه بهتر پسماندهای بیمارستانی و جلوگیری از خطرات و تهدیدهای جدی این پسماندها برای بهداشت، سلامت شهروندان و محیط زیست و علی رغم اینکه سازمان مدیریت پسماند اصفهان در این خصوص مسئولیت قانونی ندارد، اما در راستای مسئولیت اجتماعی خود، اردیبهشت ماه ۹۸ قراردادی را به منظور طراحی یک لندفیل مطمئن پزشکی با گروهی از اعضای هیئت علمی دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی منعقد کرده است.

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان افزود: مراحل طراحی پروژه لندفیل مطمئن پزشکی آبان‌ماه سال‌جاری به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه طراحی این پروژه به گونه‌­ای صورت گرفته که پاسخگوی نیاز شهر اصفهان برای ۲۰ سال آینده باشد، تصریح کرد: این طراحی از لایه‌­های ژئوممبران و ژئوتکستایل و رس­کوبی جهت ممانعت از نفوذ شیرابه به داخل زمین و آلودگی آب­‌های زیرزمینی استفاده شده و لاینرها و مخازن جمع‌آوری شیرابه و نیز لوله­‌های جمع ­آوری گازهای حاصل از تجزیه پسماندهای آلی در آن لحاظ شده است.

مستأجران افزود: همچنین در طراحی سلول‌­های دفن پسماندهای بیمارستانی، تمامی اصول و مقررات زیست‌محیطی و بهداشتی لحاظ شده و با استانداردهای جهانی مطابقت دارد.

معاون پژوهشی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: با اتمام طراحی لندفیل مطمئن پزشکی، فراخوان مناقصه آن به زودی از طریق سازمان مدیریت پسماند اصفهان منتشر خواهد شد.

وی ادامه داد: احداث لندفیل مطمئن جهت مدیریت پسماند پزشکی که برای نخستین بار در شهر اصفهان انجام خواهد شد، علی‌رغم اینکه هزینه زیادی را به شهرداری تحمیل می­‌کند، اما به دلیل جلوگیری از بروز خطرات بهداشتی این پسماندها برای شهروندان، گامی مهم در جهت مدیریت صحیح پسماندهای بیمارستانی خواهد بود که از ایجاد آلودگی و خسارات جبران ناپذیر به محیط زیست شامل خاک و آب­های زیرزمینی جلوگیری می­کند.

کد خبر 401241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.