جزئیات اسیدپاشی روی مادر و دختر سقزی

بسته اخبار اجتماعی - یکشنبه ۲۴ آذرماه- اختصاص دارد به جزئیات اسیدپاشی روی مادر و دختر سقزی، تاثیر ورزش بر بهبود شنوایی، کشف محموله های قاچاق به ارزش ۱۶۹ میلیارد تومان و وجود بیش از یک هزار و ۷۰۰ کودک بازمانده از تحصیل در کرمانشاه که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، فرمانده انتظامی شهرستان سقز گفت: یک مادر و دختر سقزی توسط دو موتورسیکلت سوار مورد اسیدپاشی قرار گرفتند که در همین ارتباط یک نفر دستگیر شده است.

حمید رضایی افزود: شب گذشته در خیابان سعدی شهر سقز برای یک مادر و دختر ۲۸ ساله اش روی داده است؛ این دو خانم از ناحیه پشت بصورت محدود مورد اسیدپاشی قرار گرفتند که خوشبختانه پس از مداوای سطحی از بیمارستان ترخیص شدند و حال آنان رضایت‌بخش است.

وی ادامه داد: عاملان اسیدپاشی موتورسوار بوده‌اند که پس از این موضوع سریعا عوامل پلیس با اخذ مجوز قضایی وارد عمل شده و در این خصوص یک نفر مظنون دستگیر شده است.

کشف محموله های قاچاق ۱۶۹ میلیاردی در هرمزگان

سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان با همکاری ماموران انتظامی با اجرای طرح های پاک سازی نقاط آلوده و اشرافیت کامل بر محورهای مواصلاتی فرعی و اصلی استان طی ۷۲ ساعت گذشته موفق شدند، ۸۱ دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل کالای قاچاق را شناسایی و توقیف کنند.

وی افزود: در مدت یاد شده با تلاش همه جانبه مأموران یک میلیون و۹۳۰ هزار نخ سیگار، ۳ هزار و ۷۰۰ متر پارچه، ۹۶هزار لیتر سوخت، ۱۴۱تن برنج، ۲۱۱دستگاه تجهیزات رایانه ای، ۱۳۳رأس دام، ۸۰۰دستگاه لوازم یدکی، ۴۶هزار ثوب البسه، ۹۴۳دستگاه لوازم خانگی، ۴۵۴ اسباب بازی و ۸۰۷ عدد انواع ابزار آلات قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان، ارزش ریالی کالاهای کشف شده را ۱۶۹ میلیارد و ۳۸۸ میلیون و ۲۱۶هزار ریال عنوان و اظهار کرد: در این رابطه ۲ باند کلان قاچاق کالا منهدم و ۹۴متهم نیز دستگیر که به مراجع قضائی استان معرفی شدند.

بازی های ورزشی موجب تقویت قوه شنوایی می شود

مطالعات نشان می دهد بازی های ورزشی موجب بهبود توانایی مغز در پردازش اصوات می شود که می تواند منجر به ایجاد درمان های جدیدی برای افراد دارای مشکلات شنوایی شود.

این مطالعه شامل ۴۹۵ زن و مرد از ورزشکاران دانشگاه بود. گروه کنترل هم شامل ۴۹۳ دانشجو غیرورزشکار در رده سنی مشابه بود.

فعالیت مغز ورزشکاران در زمانی که گوشی های هدفون به گوش داشته و سخنرانی می شنیدند، کنترل شد.

محققان دریافتند ورزشکاران نسبت به گروه کنترل مهارت بیشتری در پردازش اصوات پخش شده داشتند.

انتخاب پایتخت‌های محیط زیست کشورهای اسلامی از سال آینده

دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو بیان کرد: در زمینه محیط زیست و توسعه پایدار سازمان آیسسکو فعالیت جدیدی آغاز کرده است که از سال آینده برخی شهرها به عنوان پایتخت‌های محیط زیست و توسعه پایدار کشورهای اسلامی انتخاب می شود. از ایران نیز چند شهر مشخص شده و به زودی نهایی خواهد شد.

بیش از ۱۷۰۰ کودک بازمانده از تحصیل در استان کرمانشاه

مجید یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، آمار کودکان بازمانده از تحصیل استان را ۲ هزار و ۷۵۷ کودک اعلام کرد و گفت: یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از این تعداد قابل شناسایی نیستند.

وی از راه‌اندازی سامانه‌ای برای شناسایی بازماندگان از تحصیل در کشور خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه مشکل شناسایی افراد بازمانده از تحصیل حل شود.

وزیر علوم: امیدواریم لایحه اصلاح سهمیه‌های کنکور امسال اجرایی شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در باره اینکه آیا لایحه ساماندهی سهیه‌های کنکور در سال ۹۹ اجرایی می‌شود، عنوان کرد: این لایحه به دولت داده شده است و امیدواریم سریعتر به مجلس منتقل شود و برای سال ۹۹ و تا زمان ثبت نام کنکور اجرایی شود. در غیر این صورت سال بعد اجرایی می‌شود.

کشف و ضبط ۴۰۰۰ متر تور صیادی غیر مجاز در تالاب زریوار مریوان

ابراهیم همت بلند سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان گفت: محیط‌بانان یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان ۴ هزار متر تورصیادی بدون صاحب را از اطراف و محدوده تالاب زریوار کشف و ضبط کردند.

همت‌بلند افزود: گروهی از افراد به منظور سودجویی از حیات وحش به عنوان منابع ملی، از تاریکی شب سوء استفاده و بدون مجوز و به صورت غیر اصولی، تورهای دیواری صید ماهی با متراژ بالا در تالاب زریوار رها می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: پرسنل یگان حفاظت این اداره هم با توجه به گشت و کنترل مستمر، آنرا جمع‌آوری و با هماهنگی مراجع قضایی، پس از تعیین تکلیف معدوم می‌کنند.

۴۲ هزار معلم پژوهنده زیبنده آموزش و پرورش نیست

 محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش  در مراسم تجلیل از معلمان پژوهنده، اظهار کرد:  ۴۲ هزار معلم پژوهنده زیبنده آموزش وپرورش که ۷۰۰ هزار معلم دارد، نیست و این فرصت که با گوش و ذهن افراد ارتباط برقرار کنیم یک تمکن بالایی است و تعامل و پیوند با دانش آموز باید عرصه مطالعه باشد.

وی ادامه داد: ممکن برخی شغل‌ها مزایای جانبی و حقوق بالاتری داشته باشند که اینگونه هم است اما هیچ شغلی به اندازه معلمی رفیع نیست و آنها در پرورش انسان‌ها ماموریت دارند.

وزیر آموزش وپرورش افزود: امیدوارم سال آینده بگوییم ۵ مسئله اصلی را به کمک پژوهش‌ها حل و فصل کردیم.

۵۰ درصد تماس‌های اورژانس اجتماعی مزاحم هستند

محمود علیگو رئیس اورژانس اجتماعی کشور گفت: از ۵۰۰ هزار مورد تماس از ابتدای امسال با اورژانس اجتماعی کشور با شماره ۱۲۳، نیمی از آنها مزاحم هستند و ارتباطی با وظیفه اورژانس اجتماعی ندارند.

به گفته وی گاهی افرادی به قصد مزاحمت با شماره ۱۲۳ تماس می گیرند و گاهی نیز مردم می خواهند با پلیس ۱۱۰ یا اورژانس پزشکی ۱۱۵ تماس بگیرند و به جای آن شماره ۱۲۳ را می گیرند.

وی تاکید کرد: فرد پشت خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳ فقط اپراتور نیست بلکه مشاوری است که کار کارشناسی می کند. بخشی از تماس ها تبدیل به ماموریت و تشکیل پرونده می شود و در ۶ ماهه سال ۹۸ بیشتر از ۱۵ هزار مورد تماس منجر به تشکیل پرونده شده است.

کد خبر 401239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.