بیش از ۱۶ هزار متقاضی جمع‌آوری آنلاین پسماندهای خشک در مشهد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از ۱۶ هزار و ۶۲۵ متقاضی طرح جمع‌آوری آنلاین پسماندهای خشک طی شش ماه گذشته خبر داد.

مهدی یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طرح "سی‌مپ" که از نیمه خردادماه سال جاری در مشهد به اجرا در آمده، تاکنون ۱۶ هزار و ۶۲۵ متقاضی داشته است.

وی افزود: در این روش بدون نیاز به مراجعه شهروندان در هر نقطه یا هر مکان، مواد بازیافتی آن‌ها جمع‌آوری می‌شود و هزینه آن به قیمت خرید در ایستگاه بازیافت پرداخت می‌شود؛ همچنین شهروندان در این روش می‌توانند به جای دریافت پول، از خدمات دیگر از جمله شارژ من‌کارت، خرید بسته اینترنت، کمک به موسسات خیریه یا پرداخت بهای عوارض حمل پسماند سالانه خود از محل فروش مواد بازیافتی اقدام کنند.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد ادامه داد: نرم‌افزار "سی مپ" که از طریق پیامک حاوی لینک، سایت کافه بازار، سایت سازمان مپ قابل دریافت است، تاکنون ۹ هزار و ۷۱۱ بار نصب شده است.

یعقوبی با اشاره به اینکه میانگین پسماند جمع‌آوری شده روزانه ۷۵۰ کیلوگرم است، تصریح کرد: بیشترین حجم جمع‌آوری شده در یک روز یک هزار و ۷۴۰ کیلوگرم گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: حفظ کیفیت فعلی خدمات شهری سطح منطقه، کاهش هزینه در بخش خدمات شهری، افزایش مشارکت مردمی در بخش بازیافت و به‌دنبال آن کاهش زباله‌گردها، هوشمندسازی جمع‌آوری زباله خشک منازل و اصناف و دریافت بهای پسماند، تغییر فرآیندها در بخش رفت و روب سنتی و افزایش کارایی و کاهش هزینه‌ها از اهداف این طرح است.

کد خبر 401236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.