سرانه مطالعه در فریدونشهر پایین تر از استاندارد است

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان فریدونشهر با بیان اینکه با اتمام دو پروژه احداث کتابخانه در فریدونشهر سرانه کتابخوانی به ۱۳ درصد می‌رسد، گفت: ساختمان کتابخانه آل یاسین فریدونشهر با زیربنای ۱۲۰۰ متر برای اتمام به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بودجه لازم دارد.

 غلامرضا جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از فریدونشهر با بیان اینکه در شهرستان فریدونشهر سه کتابخانه با 2500 عضو فعال وجود دارد، اظهار کرد: در کتابخانه‌های شهرستان ۴۳ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب با موضوعات علمی، فرهنگی، پزشکی، درسی و... وجود دارد.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان فریدونشهر با اشاره به مشکلات کتابخانه‌ها در این شهرستان، افزود: متاسفانه کتابخانه‌های شهرستان فاقد ساختمان اداری مستقل و سالن مطالعه است، این در حالی است که سرانه مطالعه براساس استاندارد به ازای یکصد نفر شش متر مربع تعریف شده که در شهرستان فریدونشهر این سرانه چهار متر مربع به ازای هر ۱۰۰ نفر است.

جعفری گفت: کتابخانه محله وحدت آباد با زیربنای ۵۷۰  متر مربع  ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که اتمام آن حدود ۸۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد، همچنین کتابخانه مرکزی با زیربنای ۱۲۰۰ متر شامل ساختمان اداری و سالن مطالعه در حال ساخت است که برای اتمام آن یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بودجه لازم داریم و در صورت اتمام این دو پروژه‌ سرانه مطالعه به ۱۳ متر مربع می‌رسد به طوری که از سرانه استاندار بالاتر خواهد رفت.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان فریدونشهر افزود: با توجه به جمعیت شهرستان فریدونشهر هشت درصد مردم کتابخوان هستند، همچنین شهر برف انبار با پنج هزار نفر جمعیت ۱۷ درصد آن عضو کتابخانه هستند و در رتبه برتر استان قرار گرفته است.

جعفری با اشاره به جشنواره نذر کتاب در این شهرستان اظهار کرد: جشنواره "بحار کتب انوار دانایی" با عنوان نذر کتاب از تیرماه تا آبان ماه امسال به صورت استانی برگزار شد و کتابخانه‌های شهرستان فریدونشهر با اهدای بیش از شش هزار جلد کتاب به ارزش ۱۴۰ میلیون تومان رتبه نخست را در بین کتابخانه‌های استان به دست آوردند.

کد خبر 401235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.