حضور ما در خاورمیانه یک موهبت است

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: از نظر تئوری‌پردازان اقتصادی، سیاسی و نظامی، خاورمیانه منطقه ای بسیار مهم بوده و تأکید می کنند که ایران در قلب جهان قرار گرفته و برای بسیاری اهمیت زیادی دارد. حضور ما در این منطقه یک موهبت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از سمنان، امیر دریادار حمزه علی کاویانی در آئین افتتاح میدان شهید دریادار همتی سمنان گفت: محمد ابراهیم همتی، شهیدی ملی است که در اذهان جهانیان ماندگار شد. شجاعت، دلیری و بزرگمردی شهید همتی زبانزد همه جهانیان است و به این دلیل هفتم آذرماه _روز شهادت شهید همتی_ به فرمان امام خمینی (ره) به عنوان روز نیروی دریایی نامگذاری شد.

وی با بیان اینکه رشادت‌های شهید همتی در تاریخ نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران ماندگار شد، تصریح کرد: شهید همتی بساط نیروی دریایی عراق را در روزهای اولیه دفاع مقدس به گونه ای هم‌پیچید که سال اول جنگ از نظر نیروی دریایی، سال شکست رژیم بعثی محسوب می‌شود؛ آنها در آب های ایران ضربه سنگینی خوردند و فهمیدند ایران محل اجرایی کردن اهدافشان نیست.

معاون هماهنگ کننده نداجا با اشاره به این موضوع که نیروی دریایی مهم‌ترین شاخص برای ایجاد قدرت نظامی و اقتدار ملی است، افزود: امروز کشورهای سلطه‌گر منافع نامشروع خود در سراسر جهان را از طریق دریا توسعه می دهند.

کاویانی خاطر نشان کرد: در امنیت ملی به دنبال قدرت ملی هستیم و برای رسیدن به امنیت ملی تحقق مؤلفه‌های مختلفی نیاز است که یکی از آنها قدرت نظامی است. از نظر تئوری‌پردازان اقتصادی، سیاسی و نظامی، خاورمیانه منطقه ای بسیار مهم بوده و تأکید می کنند که ایران در قلب جهان قرار گرفته و برای بسیاری اهمیت زیادی دارد. حضور ما در این منطقه یک موهبت است.

کد خبر 401207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.