دستور جلب مدیر کانال تلگرامی افترا زننده به مدیریت شهری اصفهان صادر شد

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: دستور جلب فردی که ایجاد کننده یک کانال تلگرامی است و غیرمستند به نهادهای مختلف در اصفهان افترا می زند صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حبیبی با حضور در یکصد و ششمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان با بیان اینکه دادگستری و شورای شهر سعی داشته دامنه بالای همکاری‌ها و همپوشانی‌ها را در جهت رفع مشکلات مردم داشته باشند، اظهار کرد: یکی از شاخص‌های مهم مردم سالاری دینی وجود همین شورای شهر و روستاها است.

وی با بیان اینکه توقع مردم، تحقق وعده‌های شورای شهر است، ادامه داد: شورای شهر منفک از دولت است و بر اساس تفکرات مردم تصمیم‌گیری می‌کند، نتیجه مثبت این امر ایفای نقش مردم در اداره امور شهر است لذا نسبت به تصمیمات تمکین کرده و حمایت می‌کنند.

مردم از فعالیت مدیریت شهری اصفهان رضایتمندی نسبی دارند

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه در بین مردم رضایتمندی نسبی از فعالیت مدیریت شهری اصفهان را شاهد هستیم، افزود: ما نیز در قوه قضائیه بدون توجه به وابستگی‌های سیاسی و سلایق مختلف برای حل مشکلات مردم همکاری داریم.

وی ادامه داد: در اداره امور، مردم فصل الخطاب قانون هستند، برای ما فرقی نمی‌کند که فرد و شخص و نهاد دارای چه تفکری است و ما تنها به قانون توجه داشته و انتظار مردم نیز حل مشکلات با توجه به قانون است.

حبیبی با بیان اینکه سابقه حضور نمایندگان دادگستری در کمیسیون‌های مختلف را داشته‌ایم، اضافه کرد: به نمایندگان تاکید کرده‌ایم که حضور فعال داشته باشند، همچنین آنچه در قالب پرونده به دادگستری ارجاع داده می‌شود، به محاکم و دادسراها توصیه کردیم که تفاوت بین کارکنان نهادهای مختلف قائل نشوند و تا جایی که امکان دارد بازداشت نداشته باشیم.

‌ کاهش ورودی پروندهها از سیاست‌های قوه قضائیه است

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های قوه قضائیه کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری است، ادامه داد: باید توجه داشت که ما در هر سال توسعه ساختمان و اضافه کردن بازپرس، قاضی و ... را داشته باشیم، اما در بسیاری از موارد مکان‌های استیجاری نامناسب داریم که برخی از این فضاها شایسته نیست.

 رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه ما شرمنده ساکنان اطراف ساختمان‌های قضایی هستیم، ادامه داد: برای تمرکز محل‌های قضایی، ساختمان بزرگی را با زیربنای ۴۰ هزار متر مربع در دستور کار داریم که امیدواریم هر چه زودتر ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه باید تدبیر و خلاقیتی در حوزه کاهش ورودی پرونده‌ها انجام شود، اضافه کرد: در بحث پیشگیری و کاهش ورودی پرونده‌ها همه باید همکاری داشته باشند برای مثال می توان بررسی کرد که چه تعداد پرونده از سوی شهرداری به دادگاه ها ارجاع داده می‌شود و برای کاهش آن برنامه‌ریزی کرد.

با مردم گفت‌وگو کنیم

حبیبی با بیان اینکه گفت‌وگوی آگاهی‌افزا با مردم می‌تواند در زمینه کاهش پرونده‌ها راهگشا باشد، ادامه داد: باید تخلفات را از نقطه شروع شناسایی کرد تا در ادامه مجبور به پیگیری قضایی نباشیم.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه اعضای شورای شهر باید توقعات و انتظارات مردم را بشناسند و آنها را به ما نیز اعلام کنند، افزود: این امر می‌تواند راهگشای جلب رضایت شهروندان باشد و ما نیز تمام توان خود را برای تعامل خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه دید کلی ما در هیئت حل اختلاف استان اصفهان حل و فصل مشکلات است، ادامه داد: الان نگاه دستگاه قضایی کاهش جمعیت زندان است، میزان بازداشت موقت را کم خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بحث تکدی گری زیبنده شهر اصفهان نیست، از شهرداری درخواست کرد: نسبت به ساماندهی متکدیان توجه داشته باشد و منتظر دیگر دستگاه ها نماند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با تاکید به لزوم ساماندهی فضای مجازی، گفت: دستور جلب فردی که ایجاد کننده کانال تلگرامی است و غیرمستند به نهادهای مختلف در اصفهان و به ویژه مدیریت شهری افترا می زند صادر شده است. او چهار پرونده قضایی دارد که با تجمیع پرونده هایش حکم پیشگیرانه و بازدارنده متناسب برای این کانال و دیگر کانال صادر خواهد شد.

کد خبر 401203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.