شورای مشورتی دادگستری و شهرداری تشکیل شود

شهردار اصفهان پیشنهاد کرد: شورای مشورتی با حضور نمایندگانی از دادگستری و شهرداری ایجاد شود تا بتوان شاهد کاهش ورود پرونده‌های شهرداری به دادگستری باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) با حضور در یکصد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه نگاه همه ما تامین منافع عمومی است، اظهار کرد: برای تامین منافع عمومی تعامل بین دستگاه‌ها امر مسلمی است، به ویژه دستگاه‌هایی که نقش تاثیرگذاری در جامعه دارند.

وی با بیان اینکه در این دوره شورای شهر و مدیریت شهری و به ویژه در مدتی که رئیس کل جدید دادگستری ‌ استان منصوب شده است، تامین حقوقی عموم مردم مشهود است، ادامه داد: این همکاری ادامه دار خواهد بود تا تاثیرات خوب آن را شاهد باشیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان محلی مردم شهر اصفهان باید راهی را بروند که برای تامین امنیت ملی کشور گام‌های موثری را بردارند، افزود: جلب رضایت مردم نیاز امروز کشور است، از این رو باید با دستگاه‌های نظارتی و استراتژیک همکاری داشته باشیم تا نظم عمومی را حفظ کرده و در نهایت شاهد وجود آرامش در جامعه باشیم.

وی با اشاره به کاهش پرونده‌های ورودی از سوی شهرداری به دادگستری اصفهان طی دو سال اخیر ادامه داد: در آغاز کار پنج هزار پرونده در دادگستری بود و امروز سیر نزولی آن را داشته‌ایم وموفق به کاهش پرونده‌ها شدیم.

نوروزی با بیان اینکه می‌توان با مشورت گرفتن از قضات نهادهای جدید را ایجاد کرد، گفت: در ابتدای کار باید منشا اختلاف را شناسایی کرد و شرایط پیمانکاران را در نظر گرفت و در نهایت با راه‌اندازی بخش‌های حل اختلاف از تعداد پرونده‌ها کم کرد.

وی با تاکید بر اینکه هر چه بار دادگستری کمتر شود سرعت و دقت در رسیدگی‌ها بیشتر خواهد شد، پیشنهاد کرد که شورای مشورتی شامل نمایندگانی از شهرداری و دادگستری برای کاهش پرونده‌ها تشکیل شود و با نهادینه کردن این اقدام خدمتی برای همیشه ماندگار را ارائه دهیم.

کد خبر 401197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.