مهلت تنفس یکساله بازگشت ارز برای صادرکنندگان گلیم

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: با پیگیری‌های وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، صادرکنندگان گلیم از مهلت تنفس بازگشت ارز به مدت ۱۲ ماه بهره‌مند شدند.

به گزارش ایمنا، پویا محمودیان، اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های این معاونت و به همت علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، صادرکنندگان گلیم نیز مانند صادرکنندگان فرش دستباف از مهلت تنفس بازگشت ارز به‌مدت ۱۲ ماه بهره‌مند شدند که این موضوع نشان‌دهنده حمایت همه‌جانبه این وزارتخانه از فعالان، تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع‌دستی است.

او افزود: این درحالی است که تعیین زمان تنفس صادرکنندگان سایر محصولات صنایع‌دستی نیز تا سقف شش ماه مورد تأیید و موافقت وزارت صمت قرار گرفته است.

محمودیان با اشاره به تلاش همه‌جانبه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای حمایت از هنرمندان، فعالان، تولید کنندگان و صادرکنندگان صنایع‌دستی اضافه کرد: این موافقت می‌تواند باعث به وجود آمدن شرایط با ثبات برای صادرکنندگان صنایع‌دستی و ایجاد بستری برای فعالیت هرچه بیشتر آن‌ها باشد.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: این تصمیم به‌منظور تسهیلگری برای حضور موثر صادرکنندگان صنایع‌دستی از جمله گلیم در بازارهای هدف و کمک به برنامه‌ریزی دقیق برای صادرات هرچه بهتر محصولات صنایع‌دستی اتخاذ شده است.

او یادآور شد: وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، چندی پیش در نامه‌ای به رضا رحمانی وزیر صمت از او درخواست کرد تا مهلت تنفس بازگشت ارز صادرکنندگان صنایع‌دستی از جمله گلیم افزایش یابد که خوشبختانه این درخواست مورد موافقت وزیر صمت قرار گرفت و او نیز در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی افزایش مهلت تنفس بازگشت ارز صادرکنندگان گلیم را مانند فرش دستباف به مدت ۱۲ ماه و برای سایر کالاهای صنایع‌دستی شش ماه اعلام کرده است.

کد خبر 401190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.