گزارش ساماندهی گلوگاه‌های بافت فرسوده اصفهان به شورا ارائه شود

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر اصفهان گفت: بافت‌های فرسوده اصفهان دارای ۶۶۰ گلوگاه است که هر چه زودتر باید ساماندهی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیرین طغیانی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در بخش تذکرات یکصد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه وجود بافت‌های فرسوده متعدد یکی از معضلاتی که شهر اصفهان با آن روبه‌رو است، اظهار کرد: این بافت‌ها تقریبا در همه مناطق شهر وجود دارد، اما شاید یکی از مهمترین چالش‌های که این بافت ها با آن دست و پنجه نرم می کنند نفوذپذیری پایین آنها به دلیل وجود گلوگاه های متعددی در داخل این بافت‌ها است.

وی به شناسایی حدود ۶۶۰ گلوگاه در داخل محلات  واقع در بافت‌های فرسوده اشاره کرد و گفت: این گلوگاه‌ها می‌تواند به لحاظ کالبدی، اجتماعی و ایمنی شهر و شهروندان را دچار مخاطره کند، از این رو توجه به بازگشایی این گلوگاه‌ها باید بیش از پیش  مورد توجه باشد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر اصفهان با بیان اینکه در بودجه سال ۹۸ قرار بود بودجه مورد نیاز برای بازگشایی حداقل چهار یا پنج گلوگاه در هر منطقه تامین شود، اضافه کرد: این در حالی است که تا امروز پیشرفت چندانی در این رابطه وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه طی بررسی و آسیب شناسی صورت گرفته بازگشایی گلوگاه‌ها با سه مشکل تمرکز بودجه یا توزیع آن در مناطق ۱۵گانه، شفاف نبودن متولی آن و ابعاد حقوقی تملک پلاک‌ها رو به رو است، ادامه داد: از این رو باید این مشکلات حل شود و هر چه زودتر گلوگاه‌ها در محلات اصفهان مورد توجه قرار گیرد.

طغیانی تصریح کرد: از شهردار اصفهان انتظار می‌رود که با ورود به موضوع ساماندهی گلوگاه‌ها دلایل محق نشدن این موضوع در مناطق را بررسی و نتایج آن و برنامه عملیاتی مناطق را در چندماه باقیمانده سال به صورت مکتوب به شورای اسلامی شهر ارائه کند.

کد خبر 401186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.