انعطاف و شفافیت، ویژگی اصلی عوارض محلی سال ٩٩

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تبریز گفت: دو ویژگی مهم تعرفه عوارض محلی سال ٩٩ در شفافیت و انعطاف آن است.

به گزارش ایمنا، محمد حسین‌زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: تعرفه عوارض محلی سال ٩٩ برخلاف سال‌های قبل زودتر از موعد تحویل شورای شهر شد تا فرصت کافی برای لحاظ نظرها و پیشنهادهای کارشناسی شده باشد.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تبریز افزود: شهرداری تبریز هر سال سعی می‌کند این تعرفه را نسبت به سال‌های قبل شفاف و گویا کند تا شهروندان بتوانند به آسانی در جریان محتوای آن قرار گیرند.

وی با بیان اینکه تعرفه عوارض محلی در سایت اداره‌کل تشخیص و درآمد شهرداری تبریز نیز منتشر شده، ادامه داد: این سطح از شفاف‌سازی به ندرت در بین شهرداری‌های کشور وجود دارد که هدف از آن مشارکت شهروندان برای ایجاد پویایی در شهر بوده و دارای انعطاف‌پذیری خاص برای بافت‌های مختلف شهری است.

حسین‌زاده با اشاره به اولویت بخشی شهرداری تبریز برای بافت‌های فرسوده و حاشیه‌نشین، تصریح کرد: در بیشتر موارد شهرداری تبریز از حقوق قانونی خود چشم‌پوشی می‌کند تا علاوه بر توانمندسازی املاک بافت‌های فرسوده و حاشیه‌نشین، مردم با نوسازی مسکن خود موجب به ارمغان آوردن استحکام بنا و زیبایی بصری شهر شوند و در کنار آن برای مواقع بحرانی دوراندیشی شده باشد.  

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تبریز ویژگی تعرفه عوارض محلی سال جدید شهرداری را توجه به وضعیت معیشتی مردم عنوان کرده و گفت: مناطق مختلف شهر به سه دسته کم‌برخوردار، متوسط و برخوردار تقسیم شده تا بر اساس تناسب درآمد مردم اقدام به اخذ عوارض شود تا رضایت شهروندان جلب شده و به وضعیت معیشتی مردم نیز توجه شود.

وی از صدور مجوزهای رایگان شهرداری برای احداث مراکز گردشگری و اقامتی در قالب‌های هتل، مسافرخانه، هتل آپارتمان و تفرجگاه‌های گردشگری برای سومین سال پیاپی خبر داد.

کد خبر 401172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.