همزمانی حوادث ایران و عراق و لبنان را ساده نبینیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه همزمانی حوادث ایران و عراق و لبنان را نباید ساده ببینیم، گفت: هزاران توطئه پشت این مسائل است.

به گزارش ایمنا، قربانعلی دُری نجف‌آبادی در آیین تکریم خادمان اربعین حسینی در استان کرمانشاه که عصر امروز (۲۳ آذرماه) با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و مسئولین دستگاه های خدمات رسان در اربعین برگزار شد، از پیاده روی اربعین به عنوان بزرگترین راهپیمایی جهان یاد کرد وافزود: ۲۰ میلیون زائر اربعین در مدت دو ماه این راهپیمایی باشکوه را رقم می‌زنند و ازاین طریق عظمت جهان اسلام را به دنیا نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه همه ارکان نظام و همه مسئولین در ایام اربعین پای کار بودند، با تقدیر از همه خدمات رسانان اربعین کشور گفت: هر خدمتی در اربعین خدمت به مجد وعظمت اسلام و مسلمین است و این خدمات رسانی برای همه ما سعادتی بزرگ محسوب می‌شود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به میزبانی شایسته مردم عراق از زوار اربعین، گفت: خوشبختانه رابطه صمیمی میان دو ملت ایران و عراق برقرار است و همه باید تلاش کنیم این رابطه تحت هیچ شرایطی آسیب نبیند.

همزمانی حوادث عراق و لبنان و ایران را ساده نبینیم

دری نجف آبادی به تحرکات دشمنان و تلاش‌های آنها برای تیره کردن روابط دو کشور اشاره کرد و یادآور شد: حوادث اخیر در کشور به دنبال سهمیه بندی بنزین و نیز همزمانی با حوادث عراق و لبنان به این سادگی نیست و هزاران توطئه و خیانت پشت آن خوابیده و همانطور که دشمنان این مرز و بوم خودشان اعتراف کردند دو تا سه سال برای این حوادث نقشه کشیده و توطئه کرده‌اند.

وی  با بیان اینکه در این حوادث بعضا شاهد کشته سازی بودیم که خیانتی بس عظیم در حق ملت هاست،گفت: دشمن در تلاش است تا اتحاد کشورهای دوست و همسایه ایران و عراق را به هم بریزد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: با توجه به اوضاع فعلی نباید به دشمنان اجازه سوءاستفاده از این شرایط را بدهیم و دولت و مجلس در این زمینه باید هوشیار باشند و برای روابط حسنه دو کشور تلاش کنند.

دری نجف آبادی در ادامه از مرز خسروی به عنوان قدیمی ترین مرز رسمی دو کشور ایران  وعراق یاد کرد وافزود: این مرز قدمت طولانی دارد و در تاریخ هزار و چند صدساله این مرز رابطه ایران و کشورهای اسلامی بوده است.

وی افزود: درحال حاضر مرز خسروی کوتاهترین مرز زمینی ایران برای سفر به عتبات عالیات است و این مسئله ظرفیتی مطلوب برای بهره گیری هرچه بیشتر از این مرز در ایام اربعین محسوب می‌شود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به میزبانی شایسته مرز خسروی در اربعین امسال، گفت: امیدواریم این مرز با رسیدگی بیشتر مسئولین در سالهای آتی میزبانی خود از زوار اربعین را به نحو شایسته تری انجام دهد.

دری نجف آبادی بر تقویت زیرساخت های مرز خسروی تاکید کرد و افزود: باید با آینده نگری ۱۰۰ ساله در بحث توسعه زیرساخت های این مرز اقدام شود.

وی تاکید کرد: پیاده روی باشکوه اربعین همانطور که بعد از هزار و چندسال و با انجام توطئه های بسیار همچنان ادامه یافته، از این پس نیز ادامه می یابد و هیچ کس نمی‌تواند مانع این حرکت عظیم شود و درهمین راستا باید زیرساخت های لازم برای تردد زوار با آینده نگری ۱۰۰ ساله در مرز خسروی انجام شود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با بیان اینکه از هم اکنون باید برای اربعین سال آینده آماده شد، گفت: برای اینکه بتوانیم میزبانی شایسته ای از زوار داشته باشیم باید از هم اکنون نقاط ضعف و قوت میزبانی امسال احصا شده و برای رفع نقاط ضعف اقدام شود تا بتوانیم سال آینده مراسم اربعین را با شکوه بیشتری برگزار کنیم.

دری نجف آبادی یادآور شد: همچنین باید دقت داشت تا همانطور که مردم عراق میزبان شایسته زوار امام حسین (ع) هستند، ما نیز باید میزبان شایسته زوار امام رضا(ع) باشیم و باید برای زوار عراقی امکانات مناسبی فراهم کنیم.

منبع: ایسنا 

کد خبر 401171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.