رشد اقتصادی چین در ۲۰۲۰ سیگنال مهمی برای بازار طلا

پکن قصد دارد در سال ۲۰۲۰ میلادی دستیابی به رشد شش درصدی را در اولویت اهداف اقتصادی قرار دهد.

به گزارش ایمنا، دولت چین قصد دارد با افزایش هزینه‌ها در پروژه های زیرساختی مانع از کاهش شدید رشد اقتصادی در سال آینده شود.

مقام های پکن برای حمایت از رشد اقتصادی تلاش می کنند تا مانع از گسترش بیکاری شوند که می تواند عامل مهمی برای بی ثباتی اجتماعی باشد. از سوی دیگر دولت چین با رشد فزاینده بدهی شرکت‌های دولتی روبه‌رو است و این مسئله به شدت ثبات مالی را تهدید می کند.

هدف رشد اقتصادی شش درصدی قرار است در نشست سالیانه پارلمان چین در اوایل مارس ۲۰۲۰ رسما اعلام شود. این هدف از سوی رهبران ارشد چین در کنفرانس مرکزی حزب کمونیست که اوایل دسامبر پشت درهای بسته برگزار شد، مورد حمایت واقع شده است.

یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، گفت: مصمم هستیم تا هدف رشد اقتصادی شش درصدی را برای سال آینده حفظ کنیم.

رهبران ارشد چین وعده داده اند تا سیاست های اقتصادی را با ثبات نگه دارند تا زمینه لازم برای دستیابی به هدف رشد اقتصادی شش درصدی در سال ۲۰۲۰ فراهم شود.

سال آینده برای حزب کمونیست چین بسیار مهم تلقی می شود تا بتواند به هدف خود برای دو برابر تولید ناخالص داخلی و درآمد در دهه منتهی به ۲۰۲۰ دست یابد.

با توجه به رشد اقتصادی ۶.۲ درصدی امسال، رشد اقتصادی شش درصدی سال ۲۰۲۰ برای دستیابی به این دو هدف کافی خواهد بود.

پیش بینی می شود کسری بودجه چین نیز از ۲.۸ درصد جی دی پی در سال ۲۰۱۹ به ۳ درصد در سال آینده افزایش یابد.

دولت‌های محلی چین اجازه خواهند داشت تا اوراق قرضه به ارزش سه تریلیون یوان معادل ۴۲۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ منتشر کنند.

بانک مرکزی چین نیز قصد دارد سیاست های انبساطی پولی را با هدف پرداخت وام های کم هزینه به شرکت‌های بزرگ و حمایت از رشد اقتصادی، در اولویت قرار دهد.

توافق تجاری با آمریکا می تواند تا حد زیادی فشار بر صادرکنندگان چینی را کاهش دهد ولی حمایت از صادرات نیازمند سیاست های حمایتی بیشتری از سوی دولت چین خواهد بود.

منبع: سایت طلا

کد خبر 401168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.