احداث حلقه دوچرخه‌سواری در منطقه تاریخی والنسیا

در کلانشهر والنسیا، سومین شهر بزرگ کشور اسپانیا، مسیری بسیار طولانی برای دوچرخه‌سواری احداث شده که حمل‌ونقل در این شهر را به ویژه در منطقه تاریخی‌اش متحول کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در سال ۲۰۱۳ یعنی زمانی که طرح پویایی شهر پایدار در والنسیا تصویب شد این شهر از بیش از ۱۵۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری برخوردار بود بااین حال، تردد از طریق دوچرخه در آن به ندرت صورت می‌گرفت. پس از آن، یک مسیر دوچرخه‌سواری حلقه‌مانند با هدف ترغیب مردم به اولویت دادن استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله حمل‌ونقل در داخل شهر توسعه یافت و مدیران شهری امیدوار بودند از طریق ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری به بهبود کیفیت هوای شهری کمک کنند.

مسیر جدید دوچرخه‌سواری والنسیا  ۴.۷ کیلومتر طول و ۲.۵ متر پهنا دارد و مسیر کمربندی است که دورتادور منطقه تاریخی شهر را احاطه کرده است. این مسیر جدید به مسیرهای قدیمی وصل شده است تا حمل‌ونقل ایمن و پایدار را برای ساکنان شهر به ارمغان آورد. علاوه براین، همجوار بااین کمربندی بزرگ، فضاهایی نیز برای پیاده‌روی و پارکینگ دوچرخه اختصاص داده شده است که این پارکینگ‌ها رایگان در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرد.

گردشگران می‌توانند با کرایه دوچرخه و یا حضور در تورهای دوچرخ‌سوار محورهای تاریخی، هم از دوچرخه سواری لذت ببرند و هم آثار تاریخی منطقه را ببینند. مسیر کمربندی جدید دوچرخه‌سواری والنسیا حمل‌ونقل بین مرکز شهر و حومه‌های آن را تسهیل کرده است و به عنوان اصلی‌ترین زیرساخت حمل‌ونقل، تحولی عظیم در پویایی شهر به وجود آورده است.

تعداد کاربران مسیر کمربندی دوچرخه سواری والنسیا روز به روز در حال افزایش است و در حال حاضر به حدود شش هزار نفر در هر روز می‌رسد. علاوه براین، مسیر جدید باعث جذب بسیاری افراد از حومه‌های شهر به دوچرخه سواری شده است به طوری که در سه مسیر متصل از حومه شهر به کمربندی، گرایش مردم به دوچرخه سواری تا حدود ۹۹ درصد افزایش یافته است.

جالب است بدانید که با توسعه مسیر جدید دوچرخه‌سواری والنسیا پیاده‌روی در این شهر نیز افزایش قابل توجهی یافته است چرا که کاهش عبور و مرور خودروها، برای عابران فضاهایی امن به وجود آورده است. از دیگر فواید جالب احداث کمربندی دوچرخه‌سواری در والنسیا می‌توان به کاهش سروصدا در این شهر اشاره کرد به طوری که این ۱۸ درصد میزان آن از ۵۵ دسی‌بل در شب کاهش یافته است.  

کد خبر 401161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.