غفلت از مباحث فرهنگی و هنری برای مدیریت شهری چالش آفرین است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید باور داشته باشیم که غفلت از مباحث فرهنگی و هنری می‌تواند برای مدیریت شهری چالش آفرین باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصر اصفهانی صبح امروز(یکشنبه) در یکصد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک هفته پژوهش به برگزاری سلسله نشست‌های "تجربه شهر" اشاره و اظهار کرد: در این نشست‌ها از دو شهردار سابق اصفهان دعوت شد و از تجربیات آنها برای اداره بهتر شهر بهره بردیم.

وی تاکید کرد: تجربه می‌تواند چراغ راه آینده باشد، ما نباید آنجایی که سرمایه‌گذاری غیرمؤثر شده مجدد سرمایه گذاری بیهوده کنیم، بلکه باید از تجربیات استفاده کنیم تا مسیر بی ربط مجدد تکرار نشود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه لزوم توجه ویژه به سه گروه کودکان، سالمندان و زنان یکی از تجربیات این نشست‌ها  بود، افزود: ساخت موزه مردم شناسی نیز از دیگر تجربیات مهم بود که در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه توسعه فضای سبز هر چند تجربه آن کم بیان شد اما نباید از آن غافل شویم، ادامه داد: برنامه‌ریزی برای تربیت هنرمندان یکی دیگر از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد و باید باور داشته باشیم که غفلت از مباحث فرهنگی و هنری می‌تواند برای مدیریت شهری چالش آفرین باشد.

نصراصفهانی با بیان اینکه به انتقادها باید توجه شود و انتقادهای تند و تیز را نیز باید مدیریت کرد، افزود: باید تلاش بر این باشد که اثر بزرگ از خود بر جای بگذاریم چرا که مدیران بزرگ اثرهای مانا از خود بر جای می‌گذارند.

وی همچنین به روز حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: توجه به ارتقای حمل و نقل عمومی از رسالت‌های اصلی مدیریت شهری است و باید بر مدیریت لازم در این زمینه تاکید شود، اگر به دنبال حفظ سلامتی و تامین امنیت و کاهش هزینه مردم هستیم باید به حمل و نقل عمومی توجه کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بدون آماده‌سازی زیرساخت‌ها نمی توان از مردم برای استفاده از حمل و نقل عمومی بیش از اندازه درخواست کرد.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی باید از افزایش قیمت بلیط حمل و نقل عمومی پرهیز کنیم، اضافه کرد: همچنین باید سرمایش و گرمایش حمل و نقل عمومی را جدی بگیریم و ناوبران باید نسبت به حفظ حقوق شهروندان توجه داشته باشند چرا که هرکجا که سرمایه گذاری و بسترسازی کردیم و از مردم دعوت به عمل آوردیم این دعوت را اجابت کردند.

نصر اصفهانی  با بیان اینکه روزانه ۷۴ هزار دانش آموز با دو هزار و ۴۰۰ خودرو در سطح شهر اصفهان جابجا می شوند، اضافه کرد: باید توجه داشت که سرویس مدارس به صورت مستقیم با قیمت بنزین سر و کار دارند، در این شرایط باید وضعیت اقتصادی مردم را مدنظر قرار داد و مردم هم باید وضعیت قیمت بنزین را برای رانندگان سرویس مدنظر قرار دهند.

وی به برگزاری جشنواره "رنگ‌ها و برگ‌ها" اشاره کرد و گفت: این برنامه مورد استقبال قرار گرفت، باید شرایطی را فراهم کنیم که مردم با طبیعت ارتباط برقرار کنند، طبیعت را نگاه کنند و برای آن ارزش قائل باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به ۲۷ آذر روز جهانی عاری از خشونت جهانی اشاره کرد و گفت: این روز به پیشنهاد رئیس جمهور ایران در سازمان ملل مطرح و با بیشترین رای به تصویب رسیده است.

وی همچنین به روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: این روز را که همزمان با سالروز شهادت دکتر مفتح است را گرامی می داریم و امیدوارم همه ما بتوانیم پاسدار خوبی باشیم و از همه شهدای بزرگوار در جایگاه‌های مختلف تجلیل و الگوبرداری کنیم.

کد خبر 401160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.