برخی نمایندگان شأن مجلس را پایین آوردند

یک فعال سیاسی مستقل گفت: ازدحام در ثبت نام انتخابات مجلس حاکی از  عدم مسئولیت پذیری و تعهد نمایندگان است.

محمدعلی محمدی در گفت و گو با ایمنا در مورد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: ثبت نام گسترده در انتخابات مجلس یازدهم به نوع مدیریت کشور در ۴۰ سال گذشته مربوط می شود یعنی مردم به ویژه قشر فرهیخته جامعه با مسئولانی مواجه شدند که نسبت به وظیفه خود توانایی ندارند. از همین رو خود وارد کارزار انتخابات شدند.

وی افزود: برخی رفتارهای مسئولان باعث شده است که شان مسئولیت به قدری کاهش یابد که هرکسی به خود اجازه دهد در انتخابات ثبت نام کند. ازدحام در ثبت نام انتخابات مجلس حاکی از حس عدم مسئولیت پذیری و تعهد نمایندگان است.

محمدی ادامه داد: وجود فساد در برخی زمینه ها موجب شده افرادی برای بهره برداری های اقتصادی از جایگاه مجلس وارد عرصه انتخابات شوند؛ برای برخی مجلس شورای اسلامی به نوعی رانت تبدیل شده است که با داشتن یک مدرک تحصیلی به راحتی به اهداف خود دست می یابند.

این فعال سیاسی مستقل تاکید کرد: ثبت نام برخی اشخاص در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که پیش از این نامزد پست هایی مانند ریاست جمهوری بودند و داعیه مدیریت جهان را داشتند، نشان می دهد این افراد پایگاه های مردمی خود را در جامعه ضعیف می بینند.

محمدی خاطر نشان کرد: یکی از دلایل حضور نیافتن چهره های فرهیخته و سرشناس اصلاح طلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی کاهش شان مجلس است؛ نماینده ای که به خود اجازه می دهد پرچم کشوری را در مجلس به آتش بکشد و علیه رئیس جمهور شبنامه پخش کند سبب پایین آمدن شان مجلس است. به نوعی نمایندگانی شان مجلس را پایین آوردند که سطح آن را در سطح رفتار های پوپولیستی قرار دادند.

وی ادامه داد: سوال اینجاست برخی اشخاصی که در انتخابات ثبت نام کردند هزینه های تبلیغات انتخاباتی خود را از کجا آوردند؟ اگر قوه قضاییه به پرونده های برخی اشخاص رسیدگی می کرد اکنون نمی توانستند در انتخابات شرکت کنند، بنابراین ممکن است کسانی که پول های نامشروع در اختیار دارند امکان ورود به مجلس شورای اسلامی را پیدا کنند.

کد خبر 401129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.