بوسه استقلال به صدر در نبود استراماچونی

استقلال موفق شد در نبود استراماچونی با نتیجه ۴ بر ۱ شاهین شهرداری بوشهر را در آزادی گلباران کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عصر امروز -شنبه ۲۳ آذر ماه- در هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران استقلال تهران در خانه به مصاف شاهین شهرداری بوشهر رفت و موفق شد در نبود استراماچونی با  نتیجه ۴ بر یک از سد شاهین شهرداری بوشهر عبور کند.

ورزشگاه: آزادی تهران

تماشاگر: نزدیک به  ۱۵ هزار نفر

گل‌ها:  آرش رضاوند (دقیقه ۲۹ – برای استقلال) – مهدی قائدی (دقیقه ۵۲ – برای استقلال) – محمد دانشگر( دقیقه ۵۸ – برای استقلال)

اخطار: ابوذر صفارزاده (دقیقه ۳۴ – شاهین شهرداری) – محمد صادق بارانی ( دقیقه ۶۲ – شاهین شهرداری) – هر وویه میلیچ (دقیقه ۶۴ – استقلال)

اخراج: -

استقلال تهران: سید حسین حسینی – روزبه چشمی – عارف غلامی – علی کریمی – شیخ دیاباته – مهدی قائدی (دقیقه ۷۳- مرتضی تبریزی)  – وریا غفوری – هر وویه میلیچ (دقیقه ۸۵- زکریای مرادی)  – مسعود ریکی (دقیقه ۶۳- فرشید باقری)  – محمد دانشگر – آرش رضاوند

سرمربی: محمد جواد زرینچه

شاهین شهرداری بوشهر:  ماکسیما کویلیتایا – مرتضی غلامعلی تبار – لوکا گادرانی – بهروز نوروزی فرد – سلمان بحرانی – بهمن سالاری – ابوذر صفار زاده – حسین مالکی – دانیال مومنی – حسن نجفی – محمد صادق بارانی

سرمربی: میشو کرستیچویچ

داور: علی بای

شرح بازی:

دو تیم استقلال و شاهین شهرداری بوشهر در حالی از سری مسابقات هفته پانزدهم لیگ برتر به مصاف هم رفتند، که آبی‌ها پایتخت برای دومین بازی متوالی از داشتن استراماچونی بر روی نیمکت محروم بودند. استقلالی‌ها بازی را تهاجمی آغاز کردند و چند باری به دروازه شاهین نزدیک شدند که چندان خطر آفرین نبود. شاهینی‌ها نیز بشدت بازیکنان آبی‌پوش این تیم تهرانی را پرس کردند تا بتوانند با توپ ربایی بر روی دروازه آن‌ها موقعیت بیافرینند. حملات آبی‌ها بالاخره جواب داد و آن‌ها پیش از دقیقه ۳۰ به حق خود رسیدند و دروازه تیم  بوشهری را باز کردند. در ادامه بازهم آبی‌پوشان برای گشودن دروازه شاهین تلاش کردند اما در این امر موفق نبودند تا دو تیم با همان نتیجه یک بر صفر به رختکن بروند.

در نیمه دوم شاهین بازی را تهاجمی شروع کرد تا بتواند گل خورده را جبران کند اما این استقلال بود که روی شوت زیبای قائدی به گل رسید و بازی را به دست گرفت. در ادامه روی شوت محمد دانشگر و شیخ دیاباته اختلاف را زیاد کرد. در ادامه نیز هر دو تیم حملاتی را داشتند که  شاهین موفق شد یکی از گل های خورده را جبران کند.

با این نتیجه استقلالی‌ها ۲۹ امتیازی شدند و موقتا بالاتر از سپاهان و پرسپولیس به صدر رسیدند. اگر سپاهان و پرسپولیس در دیدار موعقه خود به پیروزی برسند، صدر جدول را از استقلال باز پس خواهند گرفت.

شرح گل‌ها:

دقیقه ۲۹- بازیکنان استقلال را توپ را بر روی دروازه شاهین ارسال کردند که ضربه آرش رضاوند و اثری که دروازبان شاهین گذاشت باعث شد تا توپ به تریک بالایی برخورد کرده و تپ پس از بازگشت با شوت مجدد آرش رضاوند به قلب دروازه شاهین شهرداری بوشهر رفت.

دقیقه ۵۲- مهدی قائدی با کنار زدن مدافع مستقیم‌اش، ضربه‌ای را با کات درون پا به سمت دروازه شاهین روانه کرد تا دروازه این تیم بوشهری برای بار دوم باز شود.

دقیقه ۵۸- محمد دانشگر با حرکت انفرادی توپ را چند متری پیش برد و سپس با ضربه‌ای سرکش از بیرون محوطه دروازه شاهین را برای بار سوم گشود.

دقیقه ۶۹-  سانتر مهدی قائدی را دیاباته پشت مدافع شاهین به زیبایی کنترل و با یک ضربه با پای راست دروازه شاهین را گشود.

دقیقه ۸۸- حرکت بازیکنان شاهین و نفوذ به سمت راست دفاع استقلال، با ضربه مهاجم شاهین همراه بود که به پای روزبه چشمی برخورد و پس از تغییر مسیر وارد دروازه استقلال شد.

دقایق حساس:

دقیقه ۴- شیخ دیاباته توپ هوایی ارسالی را قبل از دروازبان شاهین ربود و سپس با حرکت در محوطه شاهینی‌ها ضربه‌ای را به سمت دروازه آن‌ها زد  که به پای مدافعین برخورد کرد و موقعیت از دست رفت.

دقیقه ۱۰- ضربه آزاد بازیکنان شاهین از فاصله حدودا ۲۵ متری با دستان سید حسین حسینی به کرنر فرستاده شد.

دقیقه ۲۰ – بازیکن شاهین حرکتی را در هجده قدم استقلال انجام داد و شوتی را زد که بازیکنان شاهین معتقد بودند به دست روزبه چشمی برخورد کرده داور باید ضربه پنالتی را اعلام می‌کرده‌است. این اتفاق اعتراض شدید نیمکت‌نشینان و کادرفنی شاهین را به همراه داشت.

دقیقه ۲۱ – کرنر ارسالی بازیکنان استقلال با ضربه سر عارف غلامی همراه شد و درحالی که چیزی نمانده بود تا دروازه شاهین باز شود، کویلیتایا توپ را از زیر طاق دروازه بیرون کشید.

دقیقه ۳۱- حرکت شاهینی‌ها از سمت چپ دفاع استقلال، ارسال آن‌ها را به همراه داشت و ضربه سر مهاجم شاهین با اختلاف اندک از بالای دروازه حسینی به بیرون رفت.

دقیقه ۳۴- بازهم بازیکنان شاهین اعتقاد داشتند توپ در محوطه جریمه به دست مدافعین استقلال برخورد کرده اما علی بای ادامه بازی را اعلام کرد . چند ثانیه بعد خطا ابوذرصفر زاده بر روی بازیکن استقلال را اعلام و اورا با کارت زرد جریمه کرد که این تصمیم موجب اعتراض شدید نیمکت بوشهری‌ها شد.

دقیقه ۳۹ – همکاری استقلالی‌ها وریا غفوری را صاحب یک موقعیت عالی کرد که ضربه او را دروازبان شاهین به بیرون فرستاد.

دقیقه ۴۸ – توپ در پشت محوطه جریمه شاهین به مهدی قائدی رسید و او با یک چرخش شوتی را به سمت دروازه کویلیتایا روانه ساخت که با اختلاف اندک از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۱ – ضربه آزاد بازیکنان شاهین به صورت زمینی زده شد و در ادامه به مدافعین استقلال برخورد کرد و با تغییر مسیرش کار را برای حسینی سخت کرد و او توپ را به سختی دفع کرد و در ادامه نیز مدافعین استقلال این توپ خطرناک را به کرنر فرستادند.

دقیقه ۶۳ – بازیکنان شاهین بازهم اعتقاد به خطای پنالتی داشتند و این در حالی بود که هیچ خطایی از سوی بای اعلام نشد.

دقیقه ۸۰- شیخ دیاباته پشت محوطه شاهین صاحب توپ شد، اما ضربه او را کویلیتا با یک دست به کرنر فرستاد.

دقیقه ۸۹- حرکت زکریا از سمت چپ و ارسال او روی دروازه شاهین را مدافع این تیم قطع کرد و توپ به تیرک بالایی برخورد کرد و چیزی نمانده بود تا دروازه شاهین را برای بار پنجم باز کند.

اتفاق ویژه:

علی فتح الله زاده، مدیرعامل اسبق آبی‌ها مورد تشویق شدید هواداران این تیم قرار گرفت.

بهترین بازیکن:

مهدی قائدی در ادامه عملکرد خوب این فصلش، یک گل و یک پاس گل را از خود در برابر همشهری‌هایش به به ثبت رساند.

کد خبر 401127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.