نهالکاری‌ها تا اسفند ماه ادامه می‌یابد

سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: طرح سراسری نهالکاری که از چهاردهم آذر ماه آغاز شده است تا پایان اسفند ماه ادامه می‌یابد.

به گزارشایمنا به نقل از روابط عمومی سازمان جنگل‌ها، خسرو شهبازی در سی و ششمین جلسه ستاد هماهنگی اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری با اشاره به عوامل مختلف تخریب جنگل‌ها گفت: علاوه بر تقویت حفاظت از جنگل‌ها، باید به توسعه آن نیز بپردازیم.

وی تصریح کرد: مردم به توسعه فضای سبز اعتقاد دارند و تاکنون مشارکت خوبی نیز داشته‌اند و در این راستا دفتر ترویج باید درباره نحوه کاشت نهال و چگونگی حفظ آن باید آموزش‌های لازم را به جوامع محلی ارائه کند.

سرپرست سازمان جنگل‌ها، وظایف ترویج و روابط عمومی را در فرهنگ‌سازی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی سنگین خواند و افزود: از طریق رسانه‌های گروهی می‌توان ذهن مردم و افکار عمومی را نسبت به امر نهالکاری و توسعه فضای سبز و درختکاری مهیا کرد.

شهبازی از مدیران منابع ‌طبیعی کشور خواست در برابر هرگونه اقدامات تخریبی به ویژه قطع درختان حساسیت داشته باشند و سریعاً واکنش نشان داده و اقدامات قانونی لازم را انجام دهند.

به گفته وی، سازمان جنگل‌ها در بخش حفاظت جنگل با بیشترین چالش روبه روبروست و باید حفاظت از جنگل‌ها و پیشگیری از حریق از طریق فناوری‌های روز دنیا و بهره‌گیری از تکنولوژی و سامانه‌های هوشمند انجام شود.

سرپرست سازمان جنگل‌ها به سخنان مهندس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: اولویت نخست وزارت جهاد کشاورزی حفظ منابع‌طبیعی و جنگل است.

وی در ادامه به موضوع اختلاف اراضی ملی با مستثنیات اشخاص اشاره داشت و گفت: سازمان جنگل‌ها باید با رعایت حقوق دولت و مردم این اختلافات را به حداقل برساند.

شهبازی تاکید کرد: اقدامات منابع طبیعی چه در ستاد و چه در استان‌ها باید به گوش مسئولان و مردم رسانده شود و مدیران در سفر به استان‌ها باید با حضور فعال در رسانه‌ها، پاسخگو بوده و اقدامات و پیشرفت طرح‌های منابع طبیعی را به افکار عمومی اطلاع‌رسانی کنند.

کد خبر 401103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.