بحران آب امنیت غذایی را تهدید می‌کند

بیانیه زیست محیطی ایران در بیست و پنجمین نشست کنوانسیون تغییرات اقلیمی قرائت شد.

به گزارش ایمنا به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، در این بیانیه برضرورت پایبندی اعضا به اصول و مبانی کنوانسیون ناظر بر نقش و مسئولیت کشورهای صنعتی و توسعه یافته، به اقدام اساسی در کاهش گازهای گلخانه ای و تامین منابع مالی و انتقال تکنولوژی و ظرفیت سازی برای کشورهای در حال توسعه در کاهش خسارات و زیان‌ها و بحران های ناشی از تاثیرات تغییرات اقلیمی بر اقتصاد و معیشت و سلامت مردم و پایداری اکوسیستم تاکید شده است.

همچنین در این بیانیه آمده است:  اقدام به خروج دولت آمریکا از موافقتنامه پاریس برای کشوری که بطور تاریخی مسبب یک سوم گازهای گلخانه ای بوده ودر حال حاضر یک پنجم انتشار جهانی را به عهده دارد اقدامی غیر مسولانه است

جمهوری اسلامی در چندین دهه تحت شرایط دشوار اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا در دسترسی به فناوریهای سبز و تامین سرمایه کافی برای بازسازی صنایع و سیستم حمل و نقل و کاهش گازهای فلر و بخش انرژی کشور بوده است و عملا اقدامات ما را مختل کرده است.

علیرغم شرایط تحریمی  و در اجرای اسناد با لادستی و سیاستهای ابلاغی رهبری تلاشهای مهمی در کشور در بهینه سازی مصرف انرژی از جمله دسترس  ۹۵ در صد از جمعیت کشور به گاز طبیعی و  افزایش سهم انرژی های تجدید شونده در سبد انرژی کشور صورت گرفته است .

موضوع بحران آب مشکل مشترک کشورها ناشی از تاثیرات منفی گرمایش جهانی است که امنیت غذایی را تهدید می کند. انتظار می رود تا نتایج این اجلاس در خدمت مردم آسیب دیده جهان و محروم  است.

کد خبر 401074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.