صنایع رشت پساب خود را در رودخانه رها نکنند

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: شهر صنعتی رشت باید انجام این کار را جدی بگیرد و هیچ واحد صنعتی حق ندارد آلودگی به رودخانه های رشت وارد کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسماعیل حاجی پور امروز (شنبه) در یکصدوبیستمین جلسه شورای شهر رشت با بیان اینکه با وجود همه ایراداتی که وجود دارد باید در یک سال و نیم آینده راهکارهایی برای توسعه روزافزون رشت اندیشیده شود، اظهار کرد: باید در فرصت باقی مانده تا پایان شورای پنجم چند پروژه مهم از جمله تراموا که بسیار برای مردم حیاتی هستند، با سرعت بیشتری انجام شود.

وی با اشاره به اینکه پروژه تراموا پیشرفت خوبی داشته و دولت نیز برای توسعه آن کمک خواهد کرد، افزود: برای بهره‌برداری مطلوب این پروژه نیاز است تمام دستگاه‌ها وظایف خود را دانسته و در انجام آن، تقسیم کار صورت گیرد.

رئیس شورای شهر رشت با تاکید بر اینکه شهر الکترونیک یکی دیگر از پروژه هایی است که موجب می شود، مردم از سرگردانی های بی مورد در ساختمانهای شهرداری نجات پیدا کنند، تصریح کرد: برای رسیدن به شهر الکترونیک در حال حاضر باید ۱۰۰ کیلومتر فیبرنوری بارگذاری شود که تاکنون ۲۵ کیلومتر آن ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: باید برای حفظ محیط زیست شهر فاز دیگر از موانع ورود فاضلاب در رودخانه ها را شروع کنیم و در صورت درخواست شرکت آب و فاضلاب استان برای جلوگیری از ورود بخش زیادی از فاضلاب به تالاب عینک رشت، شورای شهر آمادگی همکاری دارد.

حاجی‌پور با بیان اینکه بهبود محیط زیست شهر رشت از خواسته های مهم مردم بوده و شورا آماده هرگونه همکاری برای کاهش ورود آلاینده ها به رودخانه های رشت است، ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات زیست محیطی شهر رشت ورود پساب شهرک صنعتی به رودخانه ها بوده که باید هرچه سریعتر تصفیه خانه شهر صنعتی رشت ساخته شود.

وی با تاکید بر اینکه همه ما مصمم به پاک شدن رودخانه ها هستیم، اضافه کرد: شهر صنعتی رشت باید انجام این کار را جدی بگیرد و هیچ واحد صنعتی حق ندارد آلودگی به رودخانه های رشت وارد کند. 

کد خبر 401057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.