صدر نشینی استقلال از قعر جدول می گذرد

استلال تهران در آخرین بازی نیم فصل اول خود امروز(شنبه) از سات ۱۷ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه آزادی به مصاف شاهین شهرداری می رود.

به گزارش ایمنا، استقلال تهران و شاهین شهرداری بوشهر بعدازظهر امروز – شنبه ۲۳آذرماه – به مصاف یکدیگر می‌روند. این دیدار که در قالب رقابت‌های هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال از ساعت ۱۷ و ۳۰ در ورزشگاه آزادی پیگیری می‌شود، آخرین نبرد آبی‌پوشان در نیم فصل است. استقلالی‌ها که پس از شروعی کابوس‌وار در لیگ نوزدهم موفق شدند با استراما اوج به گیرند و راهی صدر جدول شوند، با رفتن ناگهانی او مقابل پیکان دو امتیاز تعیین‌کننده را از دست دادند تا فرصت مناسبی را برای رقبای خود یعنی سپاهان و پرسپولیس به وجودآورده‌باشند تا قهرمانی نیم فصل را ازآن خود کنند.

شاهین فصل گذشته جواز حضور در لیگ برتر را به دست آورد تا برای دومین بار طعم حضور در سطح اول فوتبال کشور را بچشد. آن‌ها عملکرد ضعیفی در لیگ نوزدهم داشتند و با تنها ۶ امتیاز از ۱۴ مسابقه قبلی خود به انتهای جدول رده‌بندی چسبیده‌اند. بوشهری‌ها که تا هفته دهم تنها ۲ امتیاز را به دست آورده‌ بودند، با تغییر در کادرفنی خود و آوردن میشو کریستیچوویچ کروات در چهار مسابقه آخر به تساوی با حریفان رسیدند تا مجموع امتیازات خود را از ۲ به ۶ برسانند.

میشو که فصل گذشته هدایت مس رفسنجان را برعهده داشت، اولین سرمربی خارجی تاریخ باشگاه شاهین شهرداری بوشهر به حساب می‌آید. نکته قابل توجه درباره‌ی این سرمربی کروات این است که او تاکنون شکستی را با سفید و مشکی‌پوشان تجربه‌ نکرده‌ و در دو دیدار خارج از خانه نیز تیم او موفق به ثبت کلین شیت شده‌است. البته بوشهری‌ها خوب می‌دانند که برای خارج‌شدن از بحران و منطقه سقوط به چیزی بیشتر از تساوی نیاز دارند.

بهترین خط حمله لیگ در برابر ضعیف ترین خط دفاع لیگ

استقلال با ۲۸ گل‌زده، با اختلاف بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد. آبی‌ها که با هدایت سرمربی ایتالیایی خود شیوه ۳-۵-۲ را در دستور کار خود قرارداده‌اند، توانسته‌اند در فاز هجومی خطرناک ظاهر شوند. زوج دیاباته و قائدی در نوک پیکان این سیستم تاکنون ۱۳ گل به ثمر رسانده تا نشان‌دهند تا چه اندازه می‌توانند برای ساختار دفاعی حریفان مخرب باشند.

در آن سوی میدان، شاهین ضعیف‌ترین خط دفاعی لیگ را داراست و حریفان تاکنون ۲۴ بار موفق به گذراندن توپ از خط دروازه این تیم بوشهری شده‌اند. اگرچه شاهینی در چهار دیدار اخیر  خود عملکرد مناسبی داشتند و تنها ۲ گل دریافت کرده‌اند، اما همچنان بیشترین گل خورده را در میان لیگ برتری‌ها دارند.

خط حمله شاهین اما با این که ۷ گل در این فصل به ثمر رسانده‌است، اما ستاره‌ای به نام  حسین مالکی دارد که سهم پنج گل از میان این ۷ گل را دار است. این در حالی است که مهدی قائدی ستاره بوشهری آبی‌پوشان پایتخت به تنهایی به اندازه تیم بوشهری موفق به گلزنی شده‌است.

رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی استقلال برابر شاهین

استقلال و شاهین، تاکنون سه بار رودرروی یکدیگر قرارگرفته‌اند که آبی‌ها هر سه دیدار موفق به شکست‌دادن شاهین شده‌اند. آخرین تقابل دو تیم به لیگ یازدهم بر می‌گردد، جایی که استقلال با هتریک مجتبی جباری سه بر دو حربف جنوبی خود که آن زمان از حضور فیروز کریمی بر نیمکت‌اش بهره می‌برد را از پیش روی بردارد.

جای خالی جنتلمن ایتالیایی روی نیمکت آبی‌ها

اوضاع استقلال سر و سامان گرفته‌بود و هواداران این تیم چشم انتظار قهرمانی چهارم در لیگ برتر بودند، که ناگهان بامداد دوشنبه هفته قبل استراماچونی تهران را ترک کرد و باردیگر آبی‌ها را به روزهای پر چالش برگرداند. فتحی استعفا داد تا خلیلی به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره جانشین او شود. او مسئول شد تا به ترکیه برود و مطالبات استراما را برطرف و او را برای برگشت به ایران راضی کند. مازیار ناظمی سخنگوی وزارت ورزش نیز خبر از برطرف شدن مشکلات داد و اعلام کرد که جمعه و یا بامداد شنبه استراما راهی تهران می‌شود، و در بازی مقابل شاهین روی نیمکت استقلال می‌نشید. اتفاقی که به واقعیت نپیوست و به علت تعطیلی بانک‌های ایتالیا در روزهای شنبه و یکشنبه، پول پرداختی روز دوشنبه به حساب استراماچونی می‌رسد. به این ترتیب سرمربی ایتالیایی که در دیدار مقابل پیکان نیز غایب بود، امروز نیز مقابل شاهین حاضر نخواهد بود. البته مترجم استراما در تمرین‌های استقلال حضور داشت و خود او نیز اعلام کرد که نکات فنی را به وریا غفوری گفته است.

کد خبر 401037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.