ماجرای کمبود داروی انسولین در اصفهان چه بود؟

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص کمبود داروهای انسولین در اصفهان توضیح داد.

آرش نجیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص کمبود قلم انسولین (نوومیکس) در استان اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به گزارش معاونت غذا و دارو در این زمینه هیچ کمبودی در استان اصفهان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اخیراً تقاضای کاذبی  در خصوص خرید این محصول در استان اصفهان ایجاد شده است، اضافه کرد: بر این اساس مدیریت نحوه فروش این محصول را در دستور کار قرار داده‌ایم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکهدر حال حاضر  تعداد داروخانه‌هایی که نوومیکس را به صورت نامحدود داشتند، محدود شده است، افزود: در حال حاضر تنها داروخانه‌های شبانه‌روزی و هلال احمر امکان دریافت این دارو به صورت نامحدود را دارند.

وی با بیان اینکه این دارو با ضوابط در اختیار بیماران قرار می‌گیرد، ادامه داد: البته این محدودیت تا دو ماه نیاز هر بیمار را تامین خواهد کرد.

نجیمی با بیان اینکه دیگر داروخانه‌ها قلم انسولین را به صورت محدود در اختیار دارند، تصریح کرد: باید توجه داشت که شکایاتی که به دست ما رسیده به دلیل نبود دارو نبوده است و بلکه شکایات در خصوص محدودیت تعداد داروها بوده که بنابر درخواست بیمار تعداد دارو به دستشان نرسیده است.

وی با بیان اینکه چنانچه بخواهیم بر اساس توقعات بیمار رفتار کنیم امکان دارد دچار کمبود شویم، اضافه کرد: همه داروخانه‌ها قلم را دارند و مشکلی در خخصوص توزیع در استان نداریم.

کد خبر 401034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسینم IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    0 0
    این مسول محترم صورت سوال رو عوض کرده، انسولین "نوورپید" هست که واجب و حیاتیه و کمبودش فاحش است! ما تمام ضوابط رو رعایت کردیم حتی اداره کل بیمه سلامت پنج قلم انسولین رپید رو برای ما تایید کرده، منتها یک قلم برای مدت دو هفته بیشتر به ما نمی دهند حال انکه نیاز ما هر چهار روز یک قلم است!! باتوجه به پاراگراف آخر خبر، بهشون بفرمایید نمیخواد بر اساس توقعات رفتار کنید، ما صد و بیست هزار تومن آزمایش تست قند و هموگلوبین دادیم و تقدیمتان کردیم که براساس نیاز سهمیه به ما بدهید.